دندانپزشکی دیجیتال در اصفهان

دندانپزشکی دیجیتال در اصفهان | مطب 365

پیشرفت تکنولوژی و فناوری در پزشکی سبب ظهور شاخه‌ای جدید به نام دندانپزشکی دیجیتال Digital Dentistry شده است. دندانپزشکی دیجیتال با کمک تجهیزات پیشرفته در ارائه‌ی خدمات دقت و سرعت بیشتری را اعمال می‌کند.

بدیهی‌ست که در این شرایط هدف درمان با کیفیت و نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شود و بیمار از دریافت خدمات رضایت بیشتری خواهد داشت. دندانپزشکی دیجیتال به دلیل کاربردهای گسترده در زمره‌ی روش‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی کاربردهای دندانپزشکی دیجیتال و مزایای آن می‌پردازیم.

خدمات دندانپزشکی دیجیتال فقط منحصر به پایتخت نیست. بلکه نصف جهان به عنوان قطب قوی در ارائه‌ی خدمات دندانپزشکی دیجیتال و ایمپلنت دیجیتال در اصفهان شناخته شده است.

طراحی لبخند دیجیتال چیست؟

در طراحی لبخند دیجیتال خبری از روشهای وقت گیر سنتی نیست. شما تنها روی صندلی مینشینید و لبخند می‌زنید. درابتدای مراجعه به مطب دندانپزشک زیبایی، از شما یک عکس پرتره گرفته می‌شود و به نرم افزارطراحی لبخند ارسال می‌شود. نرم افزار لبخند شما را آنالیز میکند و در همان جلسه معاینه در دو مدل مختلف که متناسب با فرم صورت شما باشد دندان‌های جدید را طراحی می کند.
این طراحی با استناد به استانداردهای ابعادی و رنگ متناسب با دندان ها ی موجود و صورت شما انجام خواهد شد. حالا می‌توانید قبل از شروع درمان،  تصویر نهایی خود را ببینید. نمونه رنگ‌های مختلف هم در دسترس هستند و رنگ مطلوب خود را انتخاب می‌کنید.

علاوه بر این از آلبوم موجود می‌توانید فرم داخلی شیارها و فرم مورد نظر (بیضی، مستطیلی، مثلثی) دندان‌ها را مشاهده و جزییات را انتخاب کنید این روش مدرن آخرین تکنولوژی روز دنیا در طراحی لبخند است که نتایجی زیبا و پایدار را به ارمغان می آورد و در آمریکا و اروپا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

آشنایی با موارد کاربرد دندانپزشکی دیجیتال

گسترش ابزار و تجهیزات دندانپزشکی قابلیت‌های فراوانی را در اختیار دندانپزشک و بیمار قرار می‌دهد. این موارد با هدف درمان مشکلات دهان و دندان یا زیبایی به کار می‌رود. در ادامه حوزه‌های مختلف استفاده از دندانپزشکی دیجیتال را بیان می‌کنیم.

فناوری کد کم CAD/CAM

کد CAD مخفف عبارت Computer Aided Design به معنای طراحی به کمک کامپیوتر و کد CAM مخفف عبارت Computer Aided Manufacturing به معنی ساخت به کمک کامپیوتر است. این روش برای بهبود نتیجه‌ی ریستوریشن‌های دندانی است.

ریستوریشن دندانی چیست؟

ریستوریشن به روکش، لامینت، بریج و اباتمنت گفته می‌شود که جهت بازسازی دندان یا جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود. بنابراین با این روش می‌توان یک تصویر برداری دقیق از دهان داشت و مشکلات دندانی و فک را به طور دقیق بررسی نمود. دقت بالا و خالی از خطای این روش باعث می‌شود ساختار دندان در اولویت درمان قرار بگیرد و اقدامات درمانی در راستای نیازهای آن انجام شود. با این تفاسیر در نهایت بهترین نتیجه را از درمان حاصل می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دندان به معنای کاشت ریشه در لثه است. روش‌های پیشین ایمپلنت به صورت دستی انجام می‌شد و دندانپزشک با تشخیص و صلاح‌دید خود اقدام به ریشه‌گذاری و کاشت می‌کرد اما با استفاده از فناوری‌های دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی با محاسبات کامپیوتری وضعیت دهان و دندان و لثه بررسی می‌شود و با تعیین محل دقیق ایمپلنت و زاویه‌ی آن میزان موفقیت کاشت ریشه و دقت آن بالا می‌رود.
علاوه بر بالا رفتن دقت انجام کار و بهینه‌ بودن نتیجه، این روش زمان کمتری را از مراجع می‌گیرد. بنابراین مناسب کسانی است که زمان کافی برای رفت و آمد و پیگیری‌های چند جلسه‌ای ندارند. مجموع مزیت‌های فوق سبب شده این روش بین مراجعان محبوبیت داشته باشد.
با توجه این‌که ایمپلنت دیجیتال یک روش پیشرفته است و نیاز به تبحر دارد، شروع درمان باید زیر نظر متخصص ایمپلنت با مهارت باشد. پیشنهاد می‌کنیم با اطمینان از خدمات استفاده کنید. دکتر یکی از بهترین افراد متخصص در زمینه‌ی ایمپلنت دیجیتال است. کسب تخصص از بهترین مراکز آموزشی و استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار برای انجام کار در مورد نتیجه‌‌ی رضایت بخش به شما اطمینان می‌دهد.

لیزر دندان

استفاده از لیزر در خدمات دندانپزشکی امروزه در حجم وسیعی انجام می‌شود. این روش جدید جایگزین جراحی‌های پر درد است و سبب کوتاه نمودن طول دوره‌ی درمان و کاهش درد و خون ریزی می‌شود. دقیق بودن در روش درمانی لیزر تخریب بافت‌های اطراف در اثر درمان را کم می‌کند. هم چنین لیزر در دندانپزشکی تنوع زیادی دارد و تخصصی است. بنابراین هر کدام از انواع لیزر برای نوعی از اقدامات مورد استفاده می شود.
مزیت‌های فوق سبب می‌شود حوزه‌های مختلف دندانپزشکی مانند پروستودنتیک، پریودنتیک، اقدامات عمومی دندانپزشکی و اندودنتیک، جراحی‌ها از لیزر به عنوان یک راهکار و درمان مناسب استفاده نمایند.

طراحی لبخند دیجیتال

افرادی که قصد انجام اقدامات زیبایی دارند با یک چالش بزرگ مواجه‌اند؛ نگرانی از نتیجه. طراحی لبخند در اصفهان یا هرشهر دیگر یک روش زیبایی است که برای برخی افراد جذابیت دارد. دندانپزشکی دیجیتال برای تسهیل انجام روش‌های دندانپزشکی و رفع نگرانی مراجعان روش‌های خاصی را در نظر گرفته است.
مشاهده‌ی نتیجه‌ی انجام طراحی لبخند با استفاده از فناوری‌های دندانپزشکی دیجیتال فراهم شده است. به این ترتیب قبل از انجام اقدامات زیبایی فرد خروجی کار را به صورت کامپیوتری مشاهده می‌کند. درصورتی‌که فرد از نتیجه‌ی این درمان راضی نباشد می‌تواند نظرات را به دندانپزشک منتقل کند و روش کار را مطابق دلخواه خود تغییر دهد.

تصویر برداری و رادیوگرافی دندان

استفاده از تصاویر رادیوگرافی در دندانپزشکی دیجیتال

تصویربرداری داخل دهان و تصویر برداری خارج دهانی یکی از موثرترین اقدامات کمکی برای دندانپزشک به منظور تشخیص دقیق مشکل دهان و دندان است. بنابراین تجهیزات به روز تشخیص دقیق‌تر را به همراه خواهد داشت. کاهش ریسک خطر و درمان موفق با تصویربرداری دیجیتال میسر می‌شود.

مزایای ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت یک روش موثر برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. فناوری نوین ایمپلنت دیجیتال جایگزین مناسبی برای روش سنتی است. آیا دلیل این مزیت را می‌دانید؟
جای گذاری ایمپلنت باید با بررسی شرایط استخوان و اعصاب اطراف آن همراه باشد. در روش سنتی این هدف با برش لثه و بررسی توسط دندانپزشک انجام می‌شود. در حالی‌که در ایمپلنت دیجیتال اسکن‌های رادیوگرافی موسوم به CBCT و نرم افزارها فرایند جراحی را نمونه سازی می‌کند و سپس با چاپ شابلون محل از پیش تعیین شده سوراخ می‌شود پس نیازی به برش لثه نیست و فقط ایجاد یک حفره بدون نیاز به بخیه پاسخگوی درمان است.

این پروسه سبب می‌شود بیمار بدون استرس و درد این مرحله را پشت سر بگذارد. به علاوه در این شیوه دخالت عامل انسانی کم است و جایگزینی ابزار‌های هوشمند کامپیوتر سبب کاهش خطا تا یک میکرون می‌شود. بنابراین دندان جایگذاری شده در محل مناسب و در هماهنگی با دندان‌های دیگر قرار می‌گیرد.
در روش سنتی فرایند درمان‌های ایمپلنت طولانی است در حالی‌که در ایمپلنت دیجیتال این زمان تا یک روز کاهش می‌یابد. هم چنین فرد بدون خون ریزی و استفاده از آنتی‌بیوتیک این مراحل را پشت سر می‌گذارد.

آماد شدن روکش در زمان بسیار کمی انجام می‌شود. علاوه بر آن آماده شدن روکش با زحمت کمتری همراه است. قالب گیری روکش دندان در روش سنتی با استفاده از خمیر قالب گیری علاوه بر آزار بیمار ممکن است بعد از خشک شدن دچار تغییر شود و نتواند حجم و اندازه‌ی مناسبی از دندان را در اختیار دندانساز قرار بدهد. بنابراین استفاده از عکس‌های دو بعدی یا سه بعدی جایگزین مناسبی برای خمیر قالب گیری است.
خالی از لطف نیست بدانید دندانپزشک در روش سنتی برای اطمینان از برطرف شدن مشکلات بیمار باید تهاجمی عمل کند در حالی‌که بررسی دقیق با کامپیوتر امکان تهاجم را کمتر می‌کند. ایمپلنت دیجیتال مخارج بالاتری را بر عهده‌ی بیمار می‌گذارد اما با توجه به این‌که احتمال بازسازی در این روش کمتر است، بالا بودن هزینه توجیه می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

افرادی که به دلیل مشکلات خاص قادر به استفاده از روش‌های سنتی نیستند می‌توانند روش‌های جدید را جایگزین کنند. افراد با شرایط زیر بهتر است از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند:

  • افرادی که مبتلا به دیابت هستند.
  • کسانی که سیگار می‌کشند.
  • افرادی که عرض یا ارتفاع استخوان فک در آن‌ها کم است.
  • افرادی که دندان را از دست دادند و نیاز به روکش فوری دارند.

مزایای دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

روش‌های نوین در دندانپزشکی با دارا بودن مزایا و نقاط قوت در بین دندانپزشکان و دریافت کنندگان خدمات درمانی گسترش پیدا می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

موارد زیر مزایای استفاده از خدمات دندانپزشکی دیجیتال است که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید:

استفاده‌ی بهینه از زمان

روش‌های سنتی برای تشخیص نیاز به زمان بیشتری دارند در حالی‌که در روش‌های مدرن استفاده از تصاویر پیشرفته میزان دقت تشخیص را بالا می‌برد. تشخیص دقیق از ضایعه یا مشکل و کم کردن احتمال خطای انسانی باعث می‌شود در زمان صرفه جویی شود و در مدت زمان محدود بهترین نتیجه از درمان حاصل شود. مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف آن برای دندانپزشک و بیمار مطلوب است. علاوه بر کوتاه نمودن دوره‌ی تشخیص، با روش‌های دندانپزشکی پیشرفته طول دوره‌ی درمان و بهبودی هم کوتاه می‌شود.

تشخیص دقیق‌تر

تکنولوژی و ابزارهای دیجیتال به دلیل ارائه‌ی تصاویر دو بعدی و سه بعدی نسبت به انسان خطای کمتری در تشخیص و درمان دارد بنابراین احتمال آزمون و خطا در این روش‌های درمانی کمتر می‌شود. هم چنین نتیجه‌ی این روش‌های تشخیص دامنه‌ی کاربرد دو یا سه بار دارد و محدود به یک مرتبه نیست.

درد و ناراحتی کمتر

شروع پروسه‌ی درمان برای خیلی از افراد با اضطراب و در حین درمان با درد همراه است. به طوری که برخی افراد نیازمند دریافت خدمات درمانی این کار را به تعویق می‌اندازند و موجب افزایش آسیب و ضایعه می‌شود. تلاش برای کاهش این موارد آزار دهنده با روش‌های دندانپزشکی دیجیتال میسر است و مشکل را از پیش پای این افراد برداشته است.

کیفیت بهتر

دقت بالای روش‌های پیشرفته که در دندانپزشکی دیجیتال استفاده می‌شود سبب می‌شود خروجی کار کیفیت و ماندگاری بیشتری داشته باشد. به طور مثال ایمپلنتی که در دهان با زاویه‌ی دقیق جای گذاری شده و با ساختار دهان بیمار منطبق است قطعا فشار کمتری به دهان وارد می‌کند و بافت استخوان را تخریب نمی‌کند. ماحصل خدمات دندانپزشکی با کیفیت و عمر بیشتر رضایت مراجع را افزایش می‌دهد و باعث هدر نرفتن هزینه و زمان می‌شود.

سهولت استفاده

از مجموع موارد قبل مشخص شد روش‌های پیشرفته‌ی دندانپزشکی زحمت و فشار کمتری به همراه دارد، دقیق و با کیفیت است و به نسبت خدمات بهتر در هزینه مقرون به صرفه است. بنابراین استفاده از روشی که مزیت‌های فوق را به همراه دارد آسان و بدون مخاطره خواهد بود. برای انجام روش های پیشرفته دندانپزشکی نیاز به طی کردن مراحل سخت ندارید و به راحتی می‌توانید به این خدمات دسترسی داشته باشید.

معایب دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

معایب دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

هزینه‌ی بالا

فناوری پیشرفته قطعا با ابزار آلات و دستگاه‌های مدرن و به روز انجام می‌شود. بنابراین ساخت و استفاده از این ابزار بالا پر خرج خواهد بود و موجب تحمیل هزینه‌ای بیشتر به مراجعان می‌شود. اما نکته‌ای که شاید مورد غفلت عده‌ای قرار بگیرد این است که پرداخت بیشتر در این روش با توجه به نتایج بهتر و کیفیت بالاتر خدمات مقرون به صرفه است.

عدم پوشش بیمه

خدمات دندانپزشکی معمولا تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار نمی‌گیرد یا این‌که فقط بخشی از هزینه‌ها را بیمه تقبل می‌کند. بنابراین قبل از شروع درمان می‌توانید در مورد خدمات بیمه تحقیق کنید.

سخن آخر

امروزه شاهد ارائه‌ی خدمات دندانپزشکی با علوم نوین و ابزار و روش‌های پیشرفته هستیم. این روش‌ها با دقت بالا و کیفیت مطلوب پروسه‌ی درمان را برای پزشک و بیمار رضایت بخش نموده است. ارائه‌ی خدمات پیشرفته با مناسب ترین هزینه در مرکز درمانی زمینه‌ی استفاده از مزایای دندانپزشکی دیجیتال را در شهر اصفهان برای شما فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست