بلفاروپلاستی با لیزر

بلفاروپلاستی با لیزر

امروزه باپیشرفت تکنولوژی عمل های جراحی زیبایی زیادی است که باآن فردحتی درسنین پیری هم می تواند صورتی جوان داشته باشد.یکی از متداول ترین عمل های زیبایی بلفاروپلاستی است که به شیوه های گوناگونی انجام می شود و یکی از این شیوه ها بلفاروپلاستی با لیزراست.

انجام بلفاروپلاستی با لیزر

امروزه در کلینیک های مدرن متخصص های پوست و مو از بلفاروپلاستی با لیزرCo2برای جوان سازی پوست استفاده می کنند.در روش سنتی بلفاروپلاستی بخشی از پوست افتاده یا کیست هابرداشته می شود بنابراین اندکی خون ریزی و درددارد اما در روش های مدرن رگ ها بلافاصله با لیزرسوزانده می شوند به همین خاطردردوخون ریزی کم تری دارد.البته این طور نیست که بگوییم همیشه انجام بلفاروپلاستی با لیزر ارجحیت دارد گاهی اوقات ممکن است پزشک از ترکیبی از این دو روش استفاده کند تا نتیجه بهتری به دست آید.

در روش بلفاروپلاستی بالیزر تیغ جراحی به یک لیزر co2 متصل می شود.جراح کنترل لیزر CO2 را برای برش ها در طول انجام جراحی پلک و انعقاد سریع عروق در دست دارد.لیزرco2 هنگام جداکردن بافت به آب بندی رگ های خونی و جلوگیری از خون ریزی درطول انجام جراحی پلک به شکل گسترده ای کمک می کند.جراح با استفاده از لیزر در یک ناحیه به صورت کاملا خشک و بدون خون کار می کند و امکان کنترل بهتر و برش های دقیق را فراهم می کند. لازم به ذکر است لیزر مورد استفاده در بلفاروپلاستی همان لیزری نیست که برای اصلاح بافت صورت و لایه برداری استفاده می شود.

مدت زمان لازم برای انجام بلفاروپلاستی با لیزربرای هردوپلک معمولا کم تر از یک ساعت است.اگر پزشک باتجربه باشد می تواند با انجام بلفاروپلاستی بالیزریا سنتی به نتیجه یکسانی دست یابد.

کاربردبلفاروپلاستی با لیزر

بیماران ممکن است در طی بلفاروپلاستی با لیزر کیسه های زیر چشمانشان را حذف نمایند، پلک بالا را لیفت کنند یا افتادگی پلک ها را از بین ببرند. همه این عوامل سبب می شوند که فرد ظاهری جوان تر به دست آورد.اصلاح چشم ها باعث می شود فرد دیگر مسن وخسته به نظرنرسد.

مزایای بلفاروپلاستی بالیزر

تفاوت اصلی این دو روش در این است که لیزر CO2 رگ های خونی را در حین عمل جوش می دهد، در حالی که در روش سنتی این طور نیست. این آب بندی رگ های خونی باعث کبودی و تورم کمتری می شود و این به نفع بیمار است که زودتر بعد از عمل جراحی پلک بهبود یابد و پزشک معالج که می تواند در حین عمل تصمیمات دقیق تری بگیرد زیرا علاوه بر خونریزی کبودی و تورم کمتری نیز دارد.

نبود خون اضافه روی ناحیه،دید شفاف تری به جراح داده و به همین دلیل نتایج دقیق تری به دست می آید.پزشکان می توانند در مورد اندازه و محل برش ها و میزان بافتی که باید حذف کنند، بهترین تصمیم را بگیرند و اطمینان حاصل کنند که عمل جراحی پلک به نحو احسن انجام می شود.مزیت دیگر تورم کمتر این است که نتایج تقریبا بلافاصله دیده می شود. تا زمانی که تورم وجود داشته باشد، تشخیص تغییرات پلک و چشم و به وجود آمدن احساس رضایت از چهره جدید می تواند دشوار باشد. زمانی که مقدار تورم حداقل است، بیماران می توانند نتایج بلفاروپلاستی را تقریبا بلافاصله پس از عمل جراحی مشاهده کنند، که برای افرادی که مشتاق دیدن ظاهر جدید و زیبای خود هستند، ایده آل است.

بلفاروپلاستی بالیزر

نتایج معجزه آسای این عمل زیبایی چه در سلامت و چه در زیبایی بعد از مدت کوتاهی خود را نشان داده و اغلب تا سال های سال و به صورت دائمی ادامه دارد.علاوه بر خطر،درصد موفقیت بلفاروپلاستی با لیزربالا است. با استفاده از لیزر در بلفاروپلاستی می توان نتایج بهتری به دست آورد و دوره درمان کوتاه تری داشت.

مدت زمان بهبودی پس از بلفاروپلاستی با لیزر

بیشتر بیماران اکثر فعالیت های طبیعی خود را یک هفته پس از عمل از سر می گیرند. هم چنین بعد از بلفاروپلاستی با لیزر هیچ عارضه دائمی مشاهده نشده است، عوارض به سرعت بهبود یافته و بیماران به سرعت قادر به بازگشت به فعالیت طبیعی هستند اما زمان بهبودی این درمان برای هر فرد می تواند متفاوت باشد زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه ۲مورد ازآن را برای شما نام می بریم:

  • پیروی کامل بیمار از دستورالعمل های بعد از بلفاروپلاستی
  • گوش دادن به توصیه های پزشک

اگر به دستورالعمل های بعد از بلفاروپلاستی با لیزر که پزشک می دهد عمل شود  بیشتر بیماران می توانند در عرض یک هفته دوباره به زندگی معمول خود بازگردند. در مقایسه ریکاوری بلفاروپلاستی با روش سنتی می تواند دو تا چهار هفته طول بکشد و بیماران باید تا حدود یک ماه برای بازگشت به زندگی عادی خود صبر کنند.

عوارض جانبی بلفاروپلاستی با لیزر

از عوارض جزئی بلفاروپلاستی با لیزرمی توان به موارد زیراشاره کرد:

  • قرمزی پوست
  • ورم پوست نهایتا تا ۷ روز
  • باقی ماندن جای لیزر بین ۳ تا ۵ روز
  • احساس سوزش یا خارش نهایتا تا ۷ روز

ماندگاری بلفاروپلاستی با لیزر

روش های زیادی برای برطرف کردن افتادگی پلک وجود دارد که هیچ کدام نیازی به عمل جراحی ندارد اما همان طور که می دانید این روش ها همگی موقت اند وپس از گذشت مدتی نیاز است دوباره آن را تکرار کنید.بلفاروپلاستی فارغ از این که به چه شیوه ای انجام شود می توان گفت یک راه حل دائمی و ماندگار برای برطرف کردن افتادگی پلک ها است.افرادی که می خواهند تنها یک باربرای درمان افتادگی پلک خود هزینه کنند و از جراحی می ترسند معمولا از این روش استفاده می کنند.

بلفاروپلاستی با لیزر پلک بالا

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا با لیزر برای کاهش ظاهری پلک های سنگین و چروک های آن در حالت ایستاده انجام می شود.در این روش برش ها و برداشت ها با استفاده از لیزرانجام می شود.با این کار رسوبات چربی و اضافی پوست و ماهیچه های بالای چشم منقبض می شود و از بین می رود.

بلفاروپلاستی با لیزر پلک پایین

بلفاروپلاستی با لیزرپلک پایین باعث کاهش پف و توده های زیرچشم می شود.در پلک پایین نیز مانند پلک بالا ابتدا در محل مورد نظر برش چند میلیمتری ایجاد می شود سپس برداشت چربی، پوست های اضافی و ماهیچه های زیر چشم با لیزر انجام می شود.درآخر نیزمحل زخم پلک پایینی با لیزر بسته می شود.

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر

ازآن جایی که دوروش (بلفاروپلاستی با لیزرو سنتی)ماهیت مشابهی دارند می توان گفت معمولا هزینه های یکسانی هم دارند.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست