مصاحبه با دکتر مهدی صدیقی در مورد فیزیوتراپی

مصاحبه با دکتر صدیقی درباره فیزیوتراپی

مرکز فیزیوتراپی ایرانیان متشکل از یک تیم متخصص و با مدیریت دکتر مهدی صدیقی و همکاری دکتر عبدالملکی که از با تجربه ترین متخصصان می باشند، انواع خدمات فیزیوتراپی، هیدروتراپی و …. را ارائه می کند. مراجعین این مجموعه همواره از میزان خدمات مجموعه بالاترین رضایت را دارا هستند و اگر به بخش نظرات سایت مراجعه کنید می توانید نظرات و نتایج درمانی این عزیزان را ملاحضه کنید.
در این مصاحبه از مطب ۳۶۵ با ما همراه باشید تا تمامی سوالات شما در خصوص فیزیوتراپی توسط دکتر مهدی صدیقی پاسخ داده شود.

جناب دکتر مهدی صدیقی اگر می شود ابتدا خود را به خوانندگان مجله پزشکی مطب ۳۶۵ معرفی کنید و در مورد رزومه کاری خود توضیح دهید :

دکتر صدیقی هستم .فیزیوتراپیست مرکز فیزیوتراپی ایرانیان . در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحصیل کردم و ۸ سال است که در زمینه فیزیوتراپی عمومی سابقه دارم .هم چنین سه سال است که در باشگاه سپاهان مشغول به فعالیت هستم .

جناب دکتر صدیقی اگر بخواهیم یک تعریف ساده از روش درمانی فیزیوتراپی داشته باشیم، چیست؟

فیزیوتراپی از دو واژه فیزیک و تراپی ساخته شده است و می توان آن را استفاده از قوانین فیزیک برای درمان بدن انسان معنا کرد .فیزیوتراپی یکی از شاخه های پزشکی ، توانبخشی و روشی مفید برای درمان بیماری ها ، اختلالات سیستم اسکلتی ، عضلانی و هم چنین مشکلات ناشی از بیماری های مغز و اعصاب است . فیزیوتراپی کمک می کند فردی که دچار محدودیت های جسمی ، حرکتی شده است بتواند به حداکثر توانایی خود در حفظ استقلال در انجام فعالیت هایش برسد .

در خصوص کاربردهای فیزیوتراپی برایمان بگویید؟

امروزه از فیزیوتراپی برای درمان بیماری های مختلفی می توان استفاده کرد. اگر در نزدیکان خود یکی از این نوع بیمان وجود دارد: بیماران  مغز و اعصاب، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی، بیماران پوستی، بیماران روماتیسمی، بیماران ارتوپدی و یا اشخاصی که سوختگی دارند، توصیه می کنیم حتما او را به نزد یک فیزیوتراپ خوب ببرید

آیا با انجام فیزیوتراپی همه علائم درد برطرف می شود؟

در فیزیوتراپی نیز مانند سایر درمان ها هیچ ضمانتی برای بهبودی یا رفع کامل علائم وجود ندارد . گاهی اوقات ممکن است به دلیل نشان ندادن نتیجه فرد دلسرد شود و از ادامه درمان منصرف شود اما این کار اشتباه است . پایان دادن زودتر از موعد به درمان منجر به درد طولانی مدت و آسیب مجدد خواهد شد . دوره درمان را حتما ادامه دهید . اهداف خود را با پزشکتان در میان بگذارید . با این کار پزشک جهت درمان و اقدامات خود را با اهداف شما تنظیم می کند تا آسان تر به نتیجه مدنظر خود برسید .

در فیزیوتراپی نیز مانند سایر درمان ها هیچ ضمانتی برای بهبودی یا رفع کامل علائم وجود ندارد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل نشان ندادن نتیجه فرد دلسرد شود و از ادامه درمان منصرف شود اما این کار اشتباه است.

آیا انجام فیزیوتراپی عوارضی هم دارد ؟

بله. یکی از مهم ترین عوارض فیزیوتراپی درد هنگام راه رفتن است. با شروع توان بخشی و دوره بهبود درد پا بیشتر خواهد شد . این موضوع می تواند موجب سردرگمی و کم شدن انگیزه شما برای ادامه درمان شود . اگر هنگام راه رفتن درد دارید حتما در این مورد با فیزیوتراپ خود صحبت کنید تا تشخیص دهد آیا مداخلات درمانی جایگزین می تواند به کاهش درد و ادامه درمان کمک کند یا خیر . پزشک ممکن است برای کنترل درد ۳۰ دقیقه قبل از جلسه درمانی مصرف داروهای ضد درد خوراکی را به شما توصیه کند . گرما ، سرما یا درمان های موضعی بعد از یک جلسه می تواند به کاهش درد شما کمک کند .

یکی دیگر از عوارض جانبی فیزیوتراپی تورم است. در فیزیوتراپی، پزشک عضلات، رباط ها و تاندون های شما را برای تقویت به چالش می کشد . بدن شما با افزایش دم به آن پاسخ می دهد . تورم درد و محدودیت های عملکردی را بیشتر می کند . برای کنترل تورم حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا روش درمانی مناسب را پیشنهاد کند . یکی از کارهایی که می توانید برای کنترل تورم انجام دهید استفاده از یخ بعد از درمان است . استفاده از کمپرس گرم و سرد یا هم زمان نیز می تواند به کاهش تورم و بهبود گردش خون کمک کند .

پایان دادن زودتر از موعد درمان فیزیوتراپی به درمان منجر به درد طولانی مدت و آسیب مجدد خواهد شد. دوره درمان را حتما ادامه دهید . اهداف خود را با پزشکتان در میان بگذارید . با این کار پزشک جهت درمان و اقدامات خود را با اهداف شما تنظیم می کند تا آسان تر به نتیجه مدنظر خود برسید .

آقای دکتر، یکی از کاربران مطب ۳۶۵ در خصوص استرس سوال پرسیده اند، آیا فیزیوتراپی همراه با استرش است؟

بله، می توان گف که یکی دیگر از عوارض فیزیوتراپی مشکلات روانی و عاطفی می باشد.  فیزیوتراپی می تواندباعث افزایش استرس فرد شود. از دلایل افزایش استرس در فیزیوتراپی می توان به : پیشرفت ضعیف درمان وحاصل نشدن نتیجه، ویزیت های مکرر، درد اشاره کرد. سعی کنید فعال باشید تا بتوانید کنترل اوضاع را در دست بگیرید. اگر شدت آسیب به گونه ای است که قادر به بازگشت به محل کار خود نیستید حتما با یک مشاور شغلی در این زمینه ملاقات کنید تا شغلی دیگر به شما پیشنهاد دهد.

شما در مرکز فیزیوتراپی ایرانیان چه خدماتی ارائه می کنید؟

مهمترین خدماتی که ما ارائه می کنیم، درمان کمر درد، درمان گردن درد، درمان دیسک کمر، درمان اسکولیوز، فیزیوتراپی زنان باردار ، فیزیوتراپی سکته مغزی، فیزیوتراپی تنفسی و فیزیوتراپی کف لگن می باشد.

کاربران و همراهان عزیز مطب ۳۶۵ از شما ممنونیم که با مصاحبه ما در خصوص فیزیوتراپی با دکتر صدیقی همراه بودید.
اگر سؤال دیگری در مورد فیزیوتراپی دارید می توانید در صفحه ی اختصاصی آقای دکتر صدیقی مطرح کنید، سوالات شما به صورت مستقیم و با نظارت جناب آقای صدیقی پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست