کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی مو یکی از روش های تقویت و رساندن مواد مغذی به مو است.با این روش می توان جریان خون را افزایش داد.قبل از انجام کربوکسی تراپی مو نیازی به آمادگی خاصی نیست مگر در مواردی که پزشک دستورالعمل خاصی بدهد.

نحوه انجام کربوکسی تراپی مو

یکی از وظایف بدن تولید اکسیژن و دفع دی اکسیدکربن است.چنان چه مقدار دی اکسیدکربن در بدن بالا رود باید اکسیژن بیشتری تولید شود به همین علت با انجام کربوکسی تراپی مو می توان جریان خون را زیاد کردکه این افزایش جریان خون موجب تقویت مو می شود.

کربوکسی تراپی مو درد ندارد و می توان آن را به صورت ترکیبی با روش های دیگری نظیر پی آرپی و مزوتراپی انجام داد.اگر از ریزش موی خود رنج می برید و حجم موهایتان کم شده است توصیه می شود این روش را حتما امتحان کنید.پس از گذشت سه ماه از کربوکسی تراپی ریزش کو کاملا قطع می شود و پس از گذشت ۶ ماه تراکم مو به حالت قبل خود باز می گردد.

برای انجام کربوکسی تراپی مو باید از دستگاه کربوکسی استفاده کرد.این دستگاه مانند پمپ تزریق کار می کند.دستگاه کربوکسی تراپی به کپسول گاز co2 وصل شده است .پزشک به وسیله سوزن خیلی باریک و نازک،بدون هیچ گونه خون ریزی گاز را به نقطه مورد نظر وارد می کند.تزریق در کربوکسی تراپی سطحی است و سوزن به دستگاه کپسول CO2 متصل می شود.

در کربوکسی تراپی پوست و مو پزشک با تزریق دی اکسیدکربن گردش خون را به یک ناحیه خاص افزایش می دهد و باعث می شود گلبول های قرمز خون بیشتری به آن منطقه بیایند.با رسیدن سلول های خونی به محل درمان گردش خون در آن جا افزایش می یابد این کار باعث ترمیم ترک پوست،تغییر رنگدانه زیر چشم،درمان ریزش مو کمک می کند.

با تزریق دی اکسیدکربن عروق خونی گشاد می شود و جریان خون به ناحیه محروم اکسیژن افزایش می یابد.این موضوع باعث جوان شدن پوست می شود.

مزایای کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی باعث می شود ویتامین ها و موادمغذی به پوست سر منتقل شوند و موها بیشتر رشد کنند.از مزایای دیگر کربوکسی تراپی مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسط FDA تاییدیه دارد
  • نیازی به جراحی ندارد
  • هزینه آن مناسب است
  • هیچ گونه عوارضی ندارد

عوارض کربوکسی تراپی مو

همان طور که گفته شد کربوکسی تراپی مو هیچ گونه عارضه جانبی ندارد اما اگر پوست بیمار حساس باشد ممکن است دچار کبودی خفیف شود.البته جای نگرانی وجود ندارد زیرا پس از گذشت مدتی این کبودی کاملا برطرف می شود.

کربوکسی تراپی مو

چه افرادی نمی توانند از کربوکسی تراپی مو استفاده کنند؟

اگر قصد انجام این روش را دارید حتما بیماری های خو د را با پزشک در میان بگذارید تا مشکلی پیش نیاید.افراد زیر بنا به شرایطی که دارند نمی توانند از کربوکسی تراپی مو استفاده کنند:

  • بیماران دیالیزی
  • خانم های باردار
  • خانم های شیرده
  • افرادی که نارسایی کلیه دارند
  • اشخاصی که سرطان دارند
  • بیماران صرع
  • افرادی که کم خونی دارند
  • بیماران مغذی

تعداد جلسات کربوکسی تراپی مو

برای رسیدن به نتیجه مطلوب از کربوکسی تراپی مو باید جلسات آن را به صورت متوالی دنبال کنید.شروع کار با جلسات درمانی هفتگی به مدت ۴ الی ۶ هفته است.بعد از تمام شدن این دوره اگر نیاز باشد می توانید درمان را به صورت هفتگی ادامه دهید.تعداد جلسات کربوکسی تراپی مو برای هر شخص می تواند متفاوت باشد.برخی پس از ۶ ماه به نتیجه مد نظر خود می رسند اما عده دیگری باید یک دوره ۶ ماهه تا ۱ ساله را بگذرانند.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی مو

بعد از انجام کربوکسی تراپی مو نیازی به مراقبت های زیاد و سخت نیست اما رعایت یک سری نکات می تواند ماندگاری آن را افزایش دهد.از مراقبت هایی که بعد از انجام کربوکسی تراپی مو باید در نظر داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تا ۲۴ ساعت از رفتن به حمام و شنا کردن پرهیز کنید.
  • داروها و کرم های تجویز شده را به صورت مرتب استفاده کنید.
  • تا ۱ ماه در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کنید.
  • در جلساتی که پزشک تعیین می کند حتما به وی مراجعه کنید.

کربوکسی تراپی مو بهتر است یا مزوتراپی مو

کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو هر دو از درمان های تقویت مو هستند.این دو روش کاملا با یکدیگر متفاوت اند.مزوتراپی مو یک درمان اثر بخش غیر جراحی است که پزشک داروهای خاص را به نواحی مورد نیاز تزریق می کند.داروهای مورد استفاده در این روش اغلب شامل ویتامین ها،املاح معدنی،هومیوپاتی و سایر مواد مورد نیاز برای تقویت و رشد مو است.میزان دوز و ماهیت هرماده بستگی به شرایط بیمار و صلاح دید پزشک دارد.در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن به لایه مشخصی از پوست سر تزریق می شود.

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی مو

برای گرفتن نتیجه بهتر از کربوکسی تراپی مو حتما قبل از انجام آن نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از درمان از نوشیدنی های الکلی استفاده نکنید
  • تا دو هفته قبل از درمان از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • در صورت داشتن سرما خوردگی انجام آن را به عقب بیندازید.
  • قبل از انجام آن صبحانه مفصل بخورید این کار از کبودی جلوگیری می کند.

هزینه کربوکسی تراپی مو

هزینه کربوکسی تراپی مو به عوامل گوناگونی بستگی دارد و نمی توان برای آن مقدار دقیقی تعیین کرد.قیمت کربوکسی تراپی مو معمولا در کلینیک های مختلف فرق داردو هر متخصصی هزینه ای جدا در نظر می گیرد.توصیه می شود در انتخاب کلینیک دقت کنید وتنها دنبال قیمت پایین نباشید.از دیگر متدهای کربوکسی تراپی در اصفهان می توان به کربوکسی تراپی زیرچشم،کربوکسی تراپی برای لاغری اشاره کرد.

از عوامل دیگری که درهزینه کربوکسی تراپی مو تأثیرگذار است تعداد جلسات کربوکسی تراپی است.هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد قطعا هزینه آن نیز بیشتر است.با حضور در جلسه مشاوره و پس از معاینه پزشک قیمت کربوکسی تراپی مشخص می شود.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست