چه افرادی نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند؟

چه افرادی نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند؟

چه افرادی نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند؟ موضوعی است که در این مطلب در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پاسخ این سوال برای افرادی که قصد کاشت ایمپلنت دارند، با اهمیت است. اگر دندان دائمی خود را در تصادف یا به دلیل پوسیدگی شدید یا بیماری لثه از دست داده اید، احتمالاً با دندانپزشک خود در مورد ایمپلنت دندان صحبت کرده اید.

چه افرادی واجد شرایط کاشت ایمپلنت دندان نیستند؟

در مطلب قبلب در مورد اینکه کاشت ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟ صحبت کردیم. در این مطب عکس مطبل قبلی صحبت خواهیم کرد. اگر چه ایمپلنت های دندانی دارای مزیت های فراوانی هستند که آنها را به یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته تبدیل کرده، اما از سوی دیگر برخی از بیماران ممکن است کاندیدای خوبی برای روش کاشت ایمپلنت نباشند؛ یعنی این روش بسیار ایده آل برای همه مناسب نیست.

اینجاست که یک سوال مهم مطرح می شود: چه افرادی نمی توانند کاشت داندن انجام دهند؟ افرادی که به طور کلی واجد شرایط کاشت ایمپلنت دندان نیستند عبارتند از: 

کودکان و نوجوانان

سن، یکی از عوامل مهم برای کاشت ایمپلنت دندانی است. رشد فک یک فرد جوان تا حدود:

  1. سن ۱۷-۱۶ سالگی برای دختران
  2. ۱۸-۱۹ سالگی برای پسران

ادامه دارد. تا این سن، قرار دادن قطعه فلزی ایمپلنت دندانی در استخوان فک با استفاده از روش جراحی می‌تواند رشد طبیعی فک را مختل کند و مانع رشد دندان‌ های بالغ در موقعیت طبیعی خود شود. در این سنین کم تنها پیشنهادی که می توان در مورد کاشت ایمپلنت داشت این است که تا زمان رشد کامل استخوان فک باید این کار را به تعویق انداخت.

کودکان و نوجوانا واجد شرایط کاشت ایمپلنت دندان نیستند

انجام ایمپلنت در افراد سیگاری

بیشتر دندانپزشکان استفاده از ایمپلنت های دندانی را برای افرادی که سیگار، قلیان یا پیپ می کشند؛ توصیه نمی کنند. محصولات تنباکو حاوی مواد شیمیایی مانند: نیکوتین، مونوکسید کربن و سیانید هیدروژن است که از رساندن خون کافی به فک جلوگیری می کند. این مساله به نوبه خود، توانایی بدن برای بهبودی مناسب در حین پروسه کاشت ایمپلنت را مهار می کند. علاوه بر این:

تحقیقات نشان داده است که سیگار کشیدن به طور قابل توجهی احتمال شکست ایمپلنت دندان را افزایش می دهد؛ در نتیجه افراد سیگاری کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند. اما ترک طولانی مدت سیگار می تواند افراد سیگاری را دوباره واجد شرایط کاشت ایمپلنت دندانی نماید. 

اگر ریسک بالایی برای شکست ایمپلنت وجود داشته باشد، اکثر دندانپزشکان ترجیح می‌دهند که این روش را انجام ندهند در غیر اینصورت زمان و هزینه زیادی به  هدر می رود. 

افرادی که از دهان و دندان خود به خوبی مراقبت نمی کنند

بهداشت نامناسب دهان و دندان و بیماری‌های ناشی از این عدم مراقبت یکی از عوامل عمده از دست دادن دندان در بزرگسالان است.  ایمپلنت های دندانی در برابر پوسیدگی دندان غیر قابل نفوذ هستند، اما اگر بیمار مراقبت های لازم پس از کاشت ایمپلنت را رعایت نکند، ناحیه اطراف ایمپلنت دچار التهاب می شود و ایمپلنت را با شکست مواجه خواهد کرد. 

افراد بسیار مسن (به استثنای برخی موارد)

افراد مسن که برخی یا تمام دندان‌ های خود را از دست داده ‌اند، کاندیدای ایده‌ آلی برای کاشت ایمپلنت‌ های دندانی هستند. با این حال، به طور کلی، دندانپزشکان ایمپلنت، جراحان دهان، و پریودنتیست ها در مورد توصیه به کاشت ایمپلنت برای بیماران در سنین بالا توافق نظر ندارند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ایمپلنت های دندانی طوری طراحی شده اند که برای چندین دهه دوام داشته باشند، چیزی که افراد مسن به آن نیازی نخواهند داشت. البته باید توجه داشت که اگر یک بیمار مسن از سلامت بسیار خوبی برخوردار باشد، هیچ مشکل برجسته ای که ممکن است با یک روش جراحی تداخل کند را نداشته باشد و درخواست کاشت ایمپلنت داشته باشد، دندانپزشک ممکن است این روش را برای او توصیه کند.

افراد بسیار مسن واجد شرایط کاشت ایمپلنت دندان نیستند

اگر بدنبال لیستی از بهترین مراکز و متخصصان کاشت دندان در شهر محل سکونت خود می باشید به صفحه:

مراجعه کرده و در صورتیکه شهر محل سکونتتان جزء شهرهای بالا نیست به صفحه کاشت دندان مراجعه کنید و بهترین ایمپلنتولوژیست را در شهر خود بیابید.

در آخر

ما در این مطلب به پاسخ سوال چه افرادی نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند؟ پرداختیم و اطلاعاتی در مورد آن برای شما فراهم کردیم. برای اینکه بدانید کاشت ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا خیر، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. حتی اگر کاندید مناسبی برای دریافت ایمپلنت نباشید، ممکن است راه حل هایی برای این قضیه وجود داشته باشد که دندانپزشک به شما اعلام خواهد کرد. جهت 

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست