پنج راهکار درمان استپ وزنی

چگونه استپ وزنی را درمان کنیم

شما هم از دست ترازوی خانه که هیچ تغییری نمی‌کند کلافه شده‌اید؟ اگر متوجه شده‌اید که خیلی آهسته و کند وزن کم می‌کنید  و دچار استپ وزنی شده اید در این مقاله با مطب۳۶۵ همراه باشید تا با علل و راه کارهای رفع این مشکل بیشتر آشنا شوید.

استپ وزنی چیست ؟

استپ وزنی زمانی اتفاق می افتد که شما با اینکه رژیم غذایی را رعایت کرده اید در مدت یک ماه هیچ کاهش وزنی نداشته باشید. با اینکه شما تمام برنامه غذایی پزشک را به طور کامل رعایت کرده اید و همین طور ورزش روزانه خود را مرتب انجام داده اید ولی نه سایز و نه وزنی کم کرده اید شما دچار استپ وزنی شده اید. ما در ادامه ما به شما می گوییم که چگونه استپ وزن را بشکنیم. در ادامه مواردی که برای درمان قطعی استپ وزنی به شما کمک می کند ذکر کرده ایم.

استپ وزنی چیست

برای کاهش وزن عجله نکنید

اولین نکته‌ی بسیار مهم این است که انتظار منطقی و واقعی از میزان کاهش وزنتان داشته باشید. دو گروه از افراد وجود دارند که خیلی آهسته وزن کم می‌کنند. یک گروه افرادی هستند که افراد پرخوری نبودند اما اضافه‌وزن داشتند و علت اضافه‌وزن آن‌ها هم این است که سوخت‌وساز بدنشان پایین است. یک گروه هم افرادی هستند که هم‌ زمان یک بیماری مثل کم کاری تیروئید دارند که آن‌ها را به سمت اضافه‌وزن می‌کشد. یا مثلاً در خانم‌های جوان تنبلی شدید ‌تخمدان یا در خانم‌هایی که بیماری روماتیسم دارند و هم‌زمان کورتون مصرف می‌کنند روند کاهش وزن آهسته می‌شود. مهم‌ترین نکته در این افراد این است که وزن کم می‌شود اما آهسته‌آهسته، یعنی قبل از شروع رژیم باید این مسأله را برای خودشان حل کنند که ما به خاطر فیزیولوژی خاص یا بیماری که داریم آهسته وزن کم می‌کنیم. پس اگر صبور باشند و مثل یک لاک‌پشت که به حرکت خودش به صورت آهسته و پیوسته ادامه می‌دهد تا به سرمنزل مقصود برسد آن‌ها هم اگر این‌گونه فکر کنند حتماً متوجه می‌شوند طبیعی است که اگر این افراد ماهی دو کیلو وزن کم کنند. این‌طور نیست که هر وقت به روی ترازو می‌روند از اینکه وزن کم کرده‌اند بسیار خوشحال شوند و نباید انتظار کاهش وزن روزانه را داشته باشند. ولی اگر دو کیلو استمرار داشته باشد بعد از ده ماه بیست کیلو وزن کم کرده‌اند و به آن حالتی که می‌خواستند رسیده‌اند.

بعضیبیماری ها باعث استپ وزنی می شوند

درمان استپ وزنی با خوردن صبحانه

یکی از دلایل استپ وزنی نخوردن صبحانه و یا دیر خوردن آن است. صبحانه، محرک شروع روند سوخت‌وساز بدن است. بنابراین کسانی که صبحانه‌شان را زودتر و با آرامش میل می‌کنند ساعت فعال بودن سوخت‌وساز بدنشان را طولانی‌تر می‌کنند. پس خوردن به موقع صبحانه به وزن کم کردن کمک می‌کند.

خوردن میان وعده و تاثیر آن در کاهش استپ وزن

نکته‌ی سوم میان وعده‌ها و نقش آن در افزایش روند سوخت‌وساز است. به میان وعده‌ها به‌عنوان عاملی برای تحریک سوخت‌وساز باید نگاه کنید. یعنی هر میان وعده، تلنگری به فیزیولوژی بدن می‌زند که سوخت‌وساز را ادامه دهد. پس میان وعده‌ها را باید با نظم خاص و فاصله‌ی زمانی خاصی میل کنید تا روند سوخت‌وساز بهتر باشد و بهتر وزن کم کنید.

خوردن میان وعده باعث درمان استپ وزنی می شود

خوردن شام اول شب و رابطه آن با استپ وزنی

نکته‌ی چهارم که بسیار حائز اهمیت بوده فستینگ شبانه است. یعنی اگر شام را کمی زودتر میل کنید و در هنگام شب از ساعتی به بعد، هیچ ورودی کالری نداشته باشید روند کاهش وزنتان بسیار بهتر می‌شود. برای مثال کسانی که ساعت ۸ شام را میل می‌کنند خرده‌خرده چیزی نمی‌خورند و کاملاً فستینگ هستند و کالری وارد بدنشان نمی‌شود بسیار بسیار روند کاهش وزنشان بهتر خواهد بود و دچار استپ وزنی خواهند شد. پس سعی کنید اول شب شام خود را میل کنید و سبک به رختخواب بروید.

تغییر برنامه ورزشی روزانه

نکته‌ی پنجم ریتم ورزشی است که به بدن خودتان می‌دهید. چون بدن خیلی زود به آن روند ورزشی عادت می‌کند حتماً هم در زمان و هم در شدت ورزش مرتب تغییر ایجاد کنید تا بدن عادت نکند و فیزیولوژی بدن مرتب فعال بماند.  تمرینات خود را بیشتر و قوی تر کنید. برای این کار حتما از مربی ورزش خود مشورت بگیرید تا دچار آسیب جسمی به بدن خود نشوید.

برای شکستن استپ وزنی تمرینات ورزشی خود را قوی کنید

سخن پایانی

بدن هر چند وقت یک بار باید عادت های خود را تغییر دهد تا دچار یک دگرگونی شود. یکی از دلایل استپ وزنی تغییر ندادن عادت های تغذیه و ورزش است. شما رعایت با این پنج نکته ای که در مطب ۳۶۵  برای شما بازگو شد می توانید روند کاهش وزن خود را سریع تر کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست