ارتودنسی کودک

ارتودنسی کودک

ارتودنسی کودک به عنوان یک حوزه مهم در زمینه بهداشت دهان و دندان، به بررسی و درمان مشکلات فک و دندان کودکان می‌پردازد. استفاده از روش ارتودنسی در دوران کودکی می تواند از مواجهه کودک با مشکلات جدی و طولانی مدت فک و دندان در آینده جلوگیری کند. بدون شک، ارتودنسی در سنین کمتر نتایج سریع تر و بهتری را نسبت به زمانی که رشد کامل فک و صورت اتفاق می افتد، دارد.

اگر کودک شما با ناهنجاری های دندان و فک مواجعه است و شما قصد دارید در این زمینه با یک متخصص ارتودنسی کودکان مشورت کنید در دایرکتوری مطب ۳۶۵ می توانید با لیستی از بهترین متخصص های اتودنسی در شهرهای مختلف آشنا شوید.

null

مراکز درمانی و پزشکان

لیست مطب، و پزشکان متخصصی که می توانید برای ارتودنسی کودک خود به ایشان مراجعه کنید
null

سوالات متداول بیماران

بهترین سن برای ارتودنسی کودکان؟ معایب و مزایا ارتودنسی! هزینه ها! مراقبت های بعد از انجام ارنودنسی برای کودکان و ….
null

مقالات و نظرات

مقالات مرتبط به ارتودنسی در زمان کودکی و نظرات پدر و مادرانی که برای فرزند خود ارتودنسی در زمان کودکی انجام داده اند.

مراکز و پزشکان ارائه دهنده خدمات ارتودنسی برای کودکان

اگر در جستجو مطب، درمانگاه، بیمارستان و پزشک متخصص ارتودنسی برای ارتودنسی دندان های کودک دلبند خود هستید در ادامه لیستی از متخصص های ارتودنسی که خدمات ارتودنسی کودکان انجام می دهند ارائه شده است.

دکتر باصفا متخصص ارتودنسی مشهد
دکتر باصفا متخصص ارتودنسی مشهد

دکتر محمد باصفا

سرپرستی بیش از ۵۰ پایان نامه عمومی دندانپزشکی و تخصصی ارتودنسی

دکتر محمد باصفا متخصص ارتودنسی از دانشگاه کلمبیای نیویورک و استاد دانشگاه، مفتخر به عضویت در سازمان ها و انجمن ها و اخذ مدارج زیر می باشد.…
۰۵۱۳۷۶۱۷۱۹۴
۰۵۱۳۷۶۱۶۰۶۶
۰۹۱۵۲۱۵۳۰۳۲
متخصص ارتودنسی مشهد

مشهد،بلوار سجاد، روبروی خیابان میلاد، پلاک ۵۲

دکتر علیرضا نیک کردار متخصص ارتودنسی در تهران
دکتر علیرضا نیک کردار متخصص ارتودنسی در تهران

دکتر علیرضا نیک کردار

دارای بورد تخصصی ارتودنسی

دکتر علیرضا نیک کردار، متخصص ارتودنسی در تهران و دارای بورد تخصصی ارتودنسی می باشد دریافت جایزه برگزیده اختراع در چهاردهمین جشنواره بین المللی دندانپزشکی هدایت جهت…
۰۲۱۲۲۸۶۳۵۰۷
۰۹۲۲۵۷۸۶۳۲۷
متخصص ارتودنسی در تهران

خیابان پاسداران بعد از سه راه ضرابخانه روبروی نگارستان ششم ساختمان تندیس ۱ پلاک ۵۲(دقیقا پشت ایستگاه اتوبوس ضرابخانه) طبقه دوم واحد ۶

دکتر هادی درویش پور متخصص ارتودنسی در تهران
دکتر هادی درویش پور متخصص ارتودنسی در تهران

دکتر هادی درویش پور

رتبه اول برد تخصصی دارای درجه دکتری تخصصی در شته ارتودنسی

دکتر هادی درویش پور متخصص ارتودنسی در تهران با سابقه  رتبه اول در بالاترین آزمون تخصصی ارتودنسی ایران که توسط وزارت بهداشت برگزار شده است. دکتر هادی…
۰۲۱۸۸۸۵۲۶۱۴
متخصص ارتودنسی تهران

تهران، میدان فاطمی ،ضلع جنوب شرقی میدان( نبش جویبار ) ساختمان گراد پلاک ۴۵ طبقه اول

دکتر ادیب متخصص ارتودنسی مشهد
دکتر ادیب متخصص ارتودنسی مشهد

دکتر سید محسن حسینی ادیب

با ارتودنسی لبخندتان را زیبا کنید

ایشان در سال ۹۱ با دفاع از پایان نامه تخصصی خود با موضوع بررسی آزمایشگاهی سمیت سلولی کامپوزیت های ارتودنسی حاوی نانوذرات دی اکسید تیتانیوم در محیط…
۰۵۱۳۷۶۲۳۹۸۴
۰۵۱۳۷۶۲۳۹۶۳
متخصص ارتودنسی مشهد

مشهد، بلوار سجاد، چهاراه میلاد، نبش گلریز ۲ ، پلاک ۶

دکتر مهدی فهیمی هنزائی متخصص ارتودنسی در تهران
دکتر مهدی فهیمی هنزائی متخصص ارتودنسی در تهران

دكتر مهدى فهيمى هنزائى

متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

دکتر مهدی فهیمی هنزائی متخصص ارتودنسی و ناهنجاري هاى فك و صورت در تهران مشغول به فعالیت است. برای دریافت نوبت و مشاوره ارتودنسی می توانید از…
۰۲۱۴۴۲۰۵۱۹۲
۰۹۳۵۲۵۵۳۹۳۱
متخصص ارتودنسی تهران

تهران، ميدان صادقيه، خيابان ستارخان، قبل از پل يادگار امام (بازارچه سنتى ستارخان)، جنب فرش شاهكار مشهد، پلاك ٣، طبقه اول، واحد اول

دکتر نوید کرایه چیام متخصص ارتودنسی در مشهد
دکتر نوید کرایه چیام متخصص ارتودنسی در مشهد

دکتر نوید کرایه چیان

متخصص ارتودنسی مشهد و فلوشیپ ارتودنسی پیشرفته از دانشگاه UCLA آمریکا

دکتر نوید کرایه چیان متخصص اردتودنسی،دوره تخصصی ارتودنسی رو شروع کردم و در سال ۱۳۹۰ به عنوان متخصص ارتودنسی از دانشگاه مشهد فارغ التحصیل شدم. مدت کوتاهی…
۰۵۱۳۸۹۴۲۱۱۲
۰۹۰۲۳۷۸۲۱۲۱
متخصص ارتودنسی مشهد

مشهد، هفت تیر ۸، نبش گلشن ۱

دكتر مريم افشاری

متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

دکتر مریم افشاری دندانپزشک و متخصص ارتودنسی تحصیلات دوران راهنمایی و دبیرستان خود را در مرکز آموزشی استعدادهای درخشان (تیزهوشان گذراند. در سال ۱۳۸۵ با کسب رتبه…
۰۲۱۲۶۶۵۷۶۱۳
متخصص ارتودنسی تهران

تهران؛ بلوار اندرزگو، تقاطع بلوار کاوه، بالای رستوران هانی، ساختمان کیمیا، طبقه ۷، واحد۷۰۴

دکتر فرهاد صدر الدینی متخصص ارتودنسی در فرمانیه
دکتر فرهاد صدر الدینی متخصص ارتودنسی در فرمانیه

دکتر فرهاد صدرالدینی

عضو انجمن ارتودنتیست های ایران وانجمن ارتودنتیست های آمریكا و عضو فدراسیون بین المللی

دكتر فرهاد صدرالدینی متخصص ارتودنسی در تهران ، دارای درجه بورد تخصصی ارتودنسی ازدانشگاه شهید بهشتی تهران و درجه دكترای دندانپزشكی عمومی ازدانشگاه شهید بهشتی می باشد.…
۰۲۱-۲۲۸۴۱۰۹۵
متخصص ارتودنسی در تهران | فرمانیه

تهران، فرمانیه بلوار اندرزگو، میدان ندا، ساختمان بانک شهر، طبقه سوم، واحد ۹

دکتر فریناز شیربان|متخصص ارتودنسی در اصفهان
دکتر فریناز شیربان|متخصص ارتودنسی در اصفهان

دکتر فریناز شیربان

متخصص ارتودنسی، ارائه انواع خدمات اردتونسی کودکان، نوجوانان، بزرگسالان

دکتر فریناز شیربان ورودی دندانپزشکی عمومی سال ۸۴ دانشگاه اصفهان می باشند که در سال ۱۳۸۶ مفتخر به کسب رتبه اول علوم پایه کشوری شدند. ایشان در…
۰۳۱۳۶۲۷۴۳۶۳
۰۹۳۳۸۰۰۲۵۳۸
متخصص ارتودنسی اصفهان

اصفهان، توحید میانی ،نرسیده به چهارراه مهرداد،جنب بانک سپه ساختمان مینیاتور ، طبقه سوم

دکتر نجمه تحویل نژاد متخصص ارتودنسی مشهد
دکتر نجمه تحویل نژاد متخصص ارتودنسی مشهد

دکتر نجمه تحویلدار نژاد

عضو انجمن ارتودنسی در امریکا

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی در مشهد.عضو انجمن‌های ارتودنتست آمریکا و اروپا، عضو انجمن متخصصین ارتودنسی جهانی ،درمان ارتودنسی کودکان و نوجوانان، خدمات دکتر تحویل نژاد…
۰۵۱۳۷۶۰۲۴۷۵
۰۹۳۷۷۷۶۲۶۳۵
متخصص ارتودنسی مشهد

مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین ۱۸، پلاک ۱۰، طبقه چهارم

فیلتر ها
Reset
Reset
Reset

عضویت در بخش متخصص های ارتودنسی کودکان مطب۳۶۵

اگر شما دندانپزشک متخصص ارتودنسی هستید و خدمات تخصصی ارتودنسی کودکان ارائه می کنید می توانید اطلاعات خود را در سایت مطب ۳۶۵ دز بخش متخصص های ارتودنسی و ارتودنسی کودک ثبت کنید.

ارتودنسی کودکان چه زمانی ضروری است؟

ارتودنسی دندان در کودکان زمانی ضروری است که مشکلاتی در ترتیب و آرایش دندان‌ها و فک‌ها وجود داشته باشد. مواردی که می‌توانند نشان‌دهنده ضرورت انجام ارتودنسی در کودکان باشند عبارتند از :

  1. نامنظمی دندان‌ها: اگر دندان‌های دائمی کودک به صورت نامنظم و ناهمگون رشد کرده باشند و این موضوع توانایی گاز زدن، غذاخوردن و حتی صحبت کردن کودک را را تحت تاثیر قرار داده است درمان ارتودنسی ضروری است.
  2. جلوزدگی یکی از فک‌ها: اگر یکی از فک‌های کودک دچار جلوزدگی باشد که می‌تواند به مشکلات عضلانی یا حتی مشکلات تنفسی منجر شود، ارتودنسی بهبود آن را ممکن می‌کند.
  3. فواصل بزرگ میان دندان‌ها: وجود فاصله های بزرگ و غیرطبیعی بین دندان‌ها ممکن است نه تنها در ظاهر جلوه نامطلوبی ایجاد کند بلکه مشکلاتی در لثه و گاز گرفتن نیز ایجاد کند.
  4. متمایل بودن فک‌ها: اگر یکی از فک‌ها بیشتر به سمت راست یا چپ متمایل باشد، این مشکل می‌تواند توازن عملکردی دهان را به خطر بیاندازد و ارتودنسی می‌تواند به تصحیح آن کمک کند.
  5. ترتیب نامناسب ریزش دندان‌ها: اگر دندان‌های شیری زودتر از موعد افتاده یا دندان‌های دائمی به طرز نامناسب ظاهر شده باشند، درمان ارتودنسی ضرورت پیدا می کند.

به این ترتیب، در صورتی که شما مشکلاتی از این دست را در فرزندتان تشخیص دادید، ضروری است که به یک متخصص ارتودنسی کودکان مراجعه کرده و برنامه درمانی مناسب را تعیین کنید.

ارتودنسی در کودکان توسط چه کسی باید انجام شود؟

ارتودنسی در کودکان باید توسط متخصصان ارتودنسی انجام شود. متخصصان ارتودنسی بعد از اتمام دوره عمومی دندانپزشکی، یک دوره تخصصی ۲ تا ۳ ساله برای گرفتن تخصص در زمینه ارتودنسی را پشت سر می گذارند. این افراد دارای آموزش و دانش لازم در زمینه تشخیص و درمان مشکلات دندانی و فکی هستند.

انتخاب متخصص ارتودنسی کودکان

در انتخاب متخصص ارتودنسی برای درمان کودکان، مهم است فردی را انتخاب کنید که در زمینه ارتودنسی کودکان تجربه بیشتری دارد. متخصصان ارتودنسی کودکان، با توجه به سن و شرایط دندانی هر کودک، برنامه درمانی مناسب را تعیین می‌کنند و در طول درمان نیز تغییرات لازم را ایجاد می‌کنند.

بهترین سن معاینه ارتودنسی در کودکان چه سنی است؟

بهترین سن ارتودنسی در کودکان

به نظر متخصصان ارتودنسی، بهترین زمان برای معاینه ارتودنسی در کودکان حدود ۷ سالگی است، زیرا در این سنین دندان‌های دائمی شروع به رشد می‌کنند و مشکلات ارتودنسی می‌توانند شناسایی و درمان شوند. با این حال، معاینه ارتودنسی به معنای انجام فرایند ارتودنسی نیست. در این سن معمولا از روش ارتودنسی(بریس یا همان سیم کشی ها) استفاده نمی شود، بلکه مشکلات فک و دهان شناسایی شده و با توجه به نوع ناهنجاری، جنسیت و روند تکامل دندان ها، زمان دقیق ارتودنسی برای کودک تعیین می گردد.در این سن بیشتر از فضا نگهدارنده ها،وسیع کننده های کام و ابزارهای این چنینی استفاده می شود.

بهترین زمان برای ارتودنسی،سن ۱۰ تا ۱۵ سالگی است. چرا که در این سن تمام دندان های شیری افتاده و دندان های دائمی جایگزین آن شده است. همچنین کودک قادر است مسئولیت مراقبت از ارتودنسی مانند مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را برعهده گرفته و توصیه های دندانپزشک را رعایت کند.

درمان ارتودنسی در کودکان چقدر زمان می برد؟

مدت زمان اتمام درمان ارتودنسی در کودکان به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است متغیر باشد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • جدیت مشکلات: اگر مشکلات دندانی و فکی کودک شما جدی‌تر باشند، احتمالاً نیاز به مدت زمان بیشتری برای تصحیح آنها خواهد بود.
  • نوع مشکلات: نوع مشکلات ارتودنسی نیز تأثیر بزرگی بر مدت زمان درمان دارد. مشکلات ساده‌تر ممکن است در زمان کمتری حل شوند.
  • سیستم درمانی: نوع و سیستم ارتودنسی که انتخاب می‌شود (مانند استفاده از اسپیسرها یا فضانگهدارها) نیز در مدت زمان درمان تأثیرگذار است.
  • همکاری بیمار: همکاری کودک با متخصص ارتودنسی نقش مهمی در مدت زمان درمان دارد. رعایت توصیه‌ها و استفاده منظم از وسایل درمانی ممکن است به اتمام سریع‌تر درمان کمک کند.
  • سن و رشد جسمی: سنی که درمان شروع می‌شود، نیز بر مدت زمان درمان تأثیر می‌گذارد. در بعضی موارد، انجام درمان ارتودنسی در سنین کمتر ممکن است به اتمام سریع‌تر کمک کند.

مدت زمان درمان ارتودنسی برای کودکان معمولاً بین ۱ تا ۳ سال به طول می‌انجامد. با این حال، برای دقیق‌تر تخمین زدن مدت زمان درمان، بهتر است با متخصص ارتودنسی کودکان مشورت کنید. پزشک شما با ارزیابی دقیق مشکلات دندانی و فکی کودک، می‌تواند یک برنامه درمانی اختصاصی تعیین کرده و مدت زمان تخمینی را به شما اعلام می کند.

متخصص ارتودنسی کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های متخصص ارتودنسی کودکان

ویژگی های مهم بهترین متخصص ارتودنسی کودکان عبارتند از:

  1.  داشتن تخصص و تجربه: بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید تخصص کامل و تجربه مورد نیاز را در زمینه ارتودنسی کودکان داشته باشد.
  2. اخلاق خوب و ارتباط موثر با کودک: متخصص ارتودنسی کودکان باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط با کودکان و والدین داشته باشد. ارتباط مثبت و مهارت در ارائه توضیحات به کودکان و والدین می‌تواند راحتی و مشارکت در درمان را افزایش دهد.
  3. به‌روز بودن و آشنایی با تکنولوژی‌ها: ارتودنسی به عنوان یک حوزه پیچیده و پویا، نیازمند آشنایی با تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید است. بهترین متخصص باید با تکنولوژی‌ها و توسعه‌های اخیر در زمینه ارتودنسی آشنایی کامل داشته باشد.
  4. مهارت در مدیریت درد و ترس: کودکان ممکن است نگرانی‌ها و ترس‌های خاصی در طول درمان داشته باشند. بهترین متخصص باید مهارت لازم در مدیریت ترس‌ و ایجاد  اطمینان و آرامش را در کودکان داشته باشد.

منظور از ارتودنسی دندان یعنی نظم دادن به دندان ها، تغییرموقعیت های غیر عادی فک و دندان و رفع ناهنجاری ها می باشد. ارتودنسی دندان را می توان در کودکی ودر بزرگسالی انجام داد. به مجموعه اقداماتی که به سبب پیشگیری از بروز نامنظمی دندان ها و رفع به موقع این مشکلات در کودکی صورت می گیرد به این امر ارتودنسی کودکان گفته می شود.

درمان ارتودنسی در بچه ها توسط چه کسانی انجام می گیرد ؟

این درمان توسط متخصص ارتودنسی که به دندانپزشک معروف هستند انجام می شود،متخصصان بعد پشت سر گذاشتن دوره عمومی دندان پزشکی به مدت ۲تا۴ سال درباره ی دندان ها و فک، انواع ناهنجاری های دندان و فکی و نحوه درمان آن ها دوره می بینند.

از کجا بفهمیم که فرزند ما به ارتودنسی دندان نیازدارد ؟

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر باید به دندان پزشک مراجعه کنیم :

  1. اگر بین دندان هایش در جلو، حین بستن دهان، فاصله وجود دارد
  2. اگر بین تمامی دندان هایش فاصله افتاده
  3. اگر یکی از فک هایش بیشتر به سمت راست یا چپ متمایل است
  4. دندان شیری اش زودتر یا دیرتر از موعد افتاده یا هنوز نیوفتاده
  5. بعد از سن ۵ سالگی کودک هنوز انگشتان خود را میمکد یا از شیشه شیر استفاده می کند
  6. تنفس دهانی دارد و به جای بینی از دهان نفس می کشد
  7. حین قورت دادن غذا به جای اینکه زبانش را به سقف دهان نزدیک کند به دندان های جلو میزند
  8. دندان های دائمی فرزندتان کج است
  9. یا اگر یکی از فک هایش دچار جلوزدگی است
  10. از فواید و مزایای ارتودنسی دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد

ارتودنسی دندان فواید قابل چشم گیری برای سلامت و زیبایی دهان و دندان ما دارد. از مهم ترین و بهترین مزیت ارتودنسی منظم کردن دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان می باشد.

مزایای ارتودنسی در کودکان عبارت اند از :

  • کاهش نیاز به درمان های آینده، از جمله جراحی
  • نتایج با کیفیت بالاتر با خطرات و احتمال ریسک کمتر
  • شناسایی و جلوگیری ازپیشرفت بیشترعادت های بد مانند مکیدن انگشت و زبان و تنفس دهانی
  • جلوگیری از ضعف های رشدی در فک و دندان کودکان و تصحیح اختلالاتی مانند (TMJ)

چه زمانی برای ارتودنسی برای کودکان مناسب است ؟

درمان های ارتودنسی برای هر رده سنی از بیماران تجویز می شود. ولی متخصصان ارتودنسی بر این باورند که بهترین سن برای ارتودنسی در کودکان سنین ۷ تا ۹ سالگی یعنی قبل از سن رشد موثرتر است. زیرا دندان ها در این بازه سنی کودکان قابل تغیر می باشد.

در حدود سن ۷ سالگی، کودک باید از نظر شلوغی دندان ها، ناهماهنگی، فاصله بین دندان ها و موقعیت دو فک در هنگام قرار گرفتن دندان ها بر روی هم معاینه شود. همه این عوامل به تعیین این عامل کمک می کنند که آیا کودک به ارتودنسی یا سایر دستگاه‌های دهانی برای بهبود مراقبت از دهان، رفع مشکلات گفتاری و درد یا سایش غیرطبیعی دندان‌ها نیاز دارد یا خیر. بدین وسیله می توانید بهترین سن ارتودنسی را برای موقعیت خاص فرزندتان تعیین کنید.

انجام مشاوره و معاینه در این سن به این معنی نیست که لزوماً کودک شما به ارتودنسی نیاز دارد. در واقع، از هر ۱۰ کودکی که مورد معاینه قرار میگیرند، ۹ نفر می‌توانند برای ارتودنسی تا سنین نوجوانی صبر کنند.

وبسایت انجمن ارتودنتیست های آمریکا (AAO) در قسمت «راهنمای والدین برای ارتودنسی کودکان»، توصیه می کند:

کودکان برای اولین بار حداکثر تا ۷ سالگی، اولین معاینه را با متخصص ارتودنسی انجام دهند. در این سن که بهترین سن برای ارتودنسی کودکان است، کودک ترکیبی از دندان های شیری و دائمی خواهد داشت و متخصص ارتودنسی می تواند مشکلات ارتودنسی (مال اکلوژن) را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

نظر انجمن ارتودنس های آمریکا در خصوص سن مناسب برای ارتودنسی کودکان

لوازم ارتودنسی کودکان:

لوازم ارتودنسی مختلفی برای اصلاح مسائل مربوط به دندان ها در کودکان وجود دارد که عبارت اند از: دستگاه های متحرک مانند نگهدارنده ها، براکت ها ،به طور معمول در ارتودنسی برای کودکان از براکت های شاد و رنگی به کار گرفته می شود. این ترکیب رنک ها برای کودکان جذاب تر و دوست داشتنی تر خواهد بود. اما  برای بزرگسالا باتوجه به موقعیتی که دارند به طور معمول از ازتودنسی نامرئی  یا ارتودنسی با براکت هاسی هم رنگ دندان را مورد استفاده قرار می دهند.

منظور از ارتودنسی پیشگیری چیست ؟

معاینات شامل بررسی و ارزیابی دندان ها وفکهای در حال رشد و صورت می باشد.از این رو به چکاپ های منظم دندان پزشکی نیازمند می باشد. دندان پزشک های عمومی خدماتی را به صورت زیر ارائه می دهند :

فلوراید تراپی که کار عمده آن استحکام بخشیدن به مینای دندان را انجام می دهد.
پرئتکل هایی برای شما ئ خانواده تان در مورد بهترین راه ها برای کم کردن پلاک های دندانی و باکتری هایی که سبب بروز حفره های دندانی می شوند.
پاکسازی و جرم گیری سطح ریشه به منظور زدودن تارتار ئ لکه ها ار روی دندان ها

می توان از ارتونسی پیشگیری به عنوان یک الگوی سلامت عمومی نام برد. برای این که دندان سالم و از هزینه های مربوط به خدمات پزشکی محفوظ باشیم باید پیشگیری زود هنگامی نسبت به این امر داشته باشیم. ارتودنسی دندان موجب تمیزی دهان، زیبایی لبخند و بالا رفتن اعتماد به نفس خواهد شد.

علت نیاز کودک به ارتودنسی

دلیل ژنتیکی بیشترین علتی است که کودکان به درمان ارتودنسی نیاز پیدا می کنند. اما دلایل دیگری هستند که به موارد زیر می توان اشاره کرد :

از بین رفتن دندان در تصادف و حوادث دیگر
افتادن زود هنگام دندان های شیری
داشتن دندان های نامنظم به صورت ارثی

جلو بودن فک پایین و یا عقب بودن فک بالا:

بهترین سن برای درمان این ناهنجاری، هنگام کامل شدن رویش دندان های ثنایای بالا و زیر ۸ سالگی می باشد. در کل امکان اصلاح فک در زیر ۱۳ سالگی امکان پذیر است. ابزاری که معمولا برای درمان این ناهنجاری مورد استفاده قرار می گیرد، فیس ماسک می باشد.

عقب بودن فک پایین :

یک سال قبل از سن بلوغ، بهترین زمان برای درمان این نوع ناهنجاری می باشد. اگر بخواهیم به شکل میانگین این زمان را در نظر بگیریم، در دختران ۱۰ تا ۱۱ سالگی و در پسران بین ۱۱ تا ۱۲ سالگی می باشد. دستگاهی که برای درمان این ناهنجاری مورد استفاده قرار می گیرد، هدگیر و یا دستگاه فانکشنال می باشد.

تنگی فک بالا:

برخی از کودکان که دارای عادات رفتاری نامناسب مانند تنفس دهانی هستند، دچار این نوع ناهنجاری می شوند. بهترین سن برای درمان تنگی فک بالا، قبل از ۱۳ سالگی می باشد. متخصص به کمک دستگاه اکسپندر با باز کردن درز کامی، به درمان این ناهنجاری می پردازد.

اپن بایت :

به دلایل ژنتیکی و یا بعضی از عادات رفتاری نادرست مانند مکیدن انگشت و تنفس دهانی، امکان ایجاد این نوع ناهنجاری وجود دارد. در دوران کودکی، رشد فک سریع می باشد و دندانپزشک به کمک پلاک های متحرک، با مهار رشد مجدد دندان های عقبی و رویش دندان های جلویی، سبب بستن فاصله بین دندان ها خواهد شد.

افتادن زود هنگام دندان شیری :

در اصل یکی از دلایل رایجی که سبب نامنظمی دندان های دائمی می شود، افتادن زود هنگام دندان های شیری می باشد، زیرا دندان های شیری جای مناسب را برای دندان های دائمی نگه می دارند. برای بهبود ودرمان این ناهنجاری از یک روش پیشگیرانه استفاده می شود، دندانپزشک به کمک دستگاه فضا نگهدار ارتودنسی این کار را انجام می دهد.

نتیجه گیری پایانی: بهترین سن برای ارتودنسی در کودکی چند سالگی است؟

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه مقاله را خدمتتان بگوییم این است که بهتر است در سن ۷ سالگی کودک خود را برای ارتودنسی  پیش یک متخصص ارتودنسی ببرید و این همه توصیه انجمن ارتودنتیست های آمریکا به والدین برای. ارتودنسی کودکان:

نظر انجمن ارتودنس های آمریکا در خصوص سن مناسب برای ارتودنسی کودکان

در صفحه متخصص های ارتودنسی خوب و با تجربه بر اساس شهرهای مختلف کشورمان ما لیسی از متخصص های شناخته شده و دارای سابقه شهرت خوب را برای شما لیست کردایم حتی اگر در تهران ساکن هستید ما متخصص های ارتودنسی در تهران را به صورت طبقه بندی شده در منطقه های و محله های مختلف برای دسترسی بهتر شما قرار داده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.