مصاحبه با دکتر محمد عاطفت درباره ایمپلنت فوری

مصاحبه با دکتر محمد عاطفت درباره ایمپلنت فوری

کلینیک دندانپزشکی مرکز لبخند یکی از با سابقه ترین و مجهز ترین کلینیک های دندانپزشکی اصفهان است . انواع خدمات اصلاح طرح لبخند از قبیل ایمپلنت ، ونیر کامپوزیت ، لمینت و … را می توانید در این کلینیک دریافت کنید . اکثر بیمارانی که در این کلینیک اصلاح طرح لبخند خود را انجام می دهند راضی بوده و این کلینیک را به افراد دیگر نیز پیشنهاد می دهند .برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این کلینیک و آدرس آن می توانید به سایت مرکز لبخند مراجعه کنید .

با توجه پیشرفت های نوین در حوزه دندانپزشکی یکی از روش های رایج کاشت دندان و اصلاح طرح لبخند ایمپلنت فوری است . در این مصاحبه از مطب ۳۶۵ با ما همراه باشید تا تمامی سوالات شما در خصوص ایمپلنت فوری توسط دکتر محمد عاطفت پاسخ داده شود.

جناب دکتر محمد عاطفت اگر می شود ابتدا خود را به خوانندگان مجله مطب ۳۶۵ معرفی کنید و در مورد رزومه کاری خود توضیح دهید :

با سلام من دکتر محمد عاطفت متخصص دندانپزشکی زیبایی و عضو هیأت علمی دانشگاه در اصفهان هستم .سالیان زیادی است که در زمینه اصلاح طرح لبخند از جمله ایمپلنت ، کامپوزیت ، لمینت سابقه دارم . سالیان زیادی است در زمینه اصلاح طرح لبخند از جمله :ایمپلنت ، کامپوزیت ، لمینت و… مشغول به کار هستم .

جناب دکتر بفرمایید آیا در حال حاضر امکان انجام ایمپلنت به صورت یک روزه  فوری وجود دارد ؟

بله . در گذشته هنگامی که دندانی کشیده می شد دو الی سه ماه باید زمان می گذشت تا کاشت ایمپلنت انجام شود اما در حال حاضر با پیشرفت علم و تولید مواد جدید توسط تکنولوژی پیشرفته امروزی  این امکان به وجود آمده است که بتوان هم زمان با کشیدن دندان ،  جراحی ایمپلنت نیز انجام داد . به این روش ایمپلنت فوری یا یک روزه می گویند .

ایمپلنت فوری چه مزیت های دیگری نسبت به ایمپلنت عادی دارد ؟

ایمپلنت فوری مزیت های زیادی نسبت به ایمپلنت عادی دارد . از مریت های کلی این ایمپلنت نسبت به روش عادی می توان به کم شدن زمان درمان ،راحتی بیشتر بیمار ، تقویت ساپورت بافت نرم(لثه) ، محافظت از استخوان ها و کاهش ریمودلینگ استخوان ، هماهنگی بهتر لثه با تاج اشاره کرد .

پروتزی که در ایمپلنت فوری استفاده می شود از نوعی پلاستیک سبک هست که تا موقع فرایند جوش خوردن فشار زیادی روی ریشه نمی آورد بنابراین فرد در زمان درمان خود می تواند به آسانی حرف بزند ، غذا بخورد  و زیبایی دندان های خود را حفظ کند.

آیا همه افراد می توانند از این روش برای کاشت دندان های خود استفاده کنند ؟

خیر .برای استفاده از این روش باید شرایط خاصی داشته باشید به طور مثال افراد سیگاری یا دیابتی ها نمی توانند از ایمپلنت فوری استفاده کنند .برای کاشت ایمپلنت فوری باید تراکم استخوانی اپیکالی ناچیز باشد ،دهی سنس یا فنستریشن استخوانی وجود داشته باشد ، بیوتایپ لثه نازک باشد ، عفونت یا پاتولوژی پری اپیکال وجود داشته باشد ،  بیوتایپ لثه نازک باشد ، حداقل بافت کرانیتیزه وجود داشته باشد و شرایط دیگرکه دندانپزشک پس از معاینه شما تشخیص می دهد که آیا شرایط استفاده از ایمپلنت فوری را دارید یا خیر .

آیا پس از کاشت ایمپلنت فوری باید مراقبت های خاصی انجام داد ؟

بله . پس از انجام ایمپلنت فوری باید عادت های اشتباه خود مانند دندان قروچه و سیگار کشیدن را کنار بگذارید زیرا برای ایمپلنت شما ضرر دارد . سلامت دهان و دندان های خود را به خوبی رعایت کنید و زمانی را برای کاشت این ایمپلنت انتخاب کنید که دندان ها وضعیت خوبی داشته باشند . عفونت لثه و دهان خود را کنترل کنید .

پس از انجام ایمپلنت فوری حتما از انجام ورزش های سنگین و کار های سنگین خودداری کنید . به طور کلی افرادی که خواهان گذاشتن ایمپلنت فوری هستند باید اطلاعات و آگاهی کافی و لازم را قبل از شروع درمان داشته باشند.

آیا ایمپلنت فوری گران تر از ایمپلنت عادی است ؟

بله . در حالت کلی می توان گفت قیمت ایمپلنت فوری بین ۱۵ الی ۲۰ درصد بیش تر از ایمپلنت معمولی است زیرا پروسه ی انجام کار آن فرق دارد و به مواد و متریال اضافه تری نسبت به ایمپلنت معمولی نیاز دارد . برای اطلاع یافتن از قیمت دقیق آن باید با دکتر مد نظر خود تماس بگیرید .

غیر از ایمپلنت فوری دیگر چه روش هایی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد ؟

امروزه با توجه پیشرفت علم در حوزه پزشکی و دندانپزشکی روش های نوین زیادی برای کاشت ایمپلنت آمده است . این روش ها عبارتند از ایمپلنت لیزری ، ایمپلنت دیجیتال ، ایمپلنت پانچ و …برای انتخاب روش مناسب بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید .

از شما ممنونیم که با مصاحبه مجله مطب ۳۶۵ در مورد ایمپلنت فوری با دکتر محمد عاطفت همراه بودید . اگر سؤال دیگری در مورد ایمپلنت فوری دارید می توانید به صفحه ی دکتر محمد عاطفت در سایت مطب ۳۶۵ مراجعه کنید و سؤال خود را برای ما ارسال کنید .

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی در چیست؟

بین ایمپلنت های دندانی دیجیتال و سنتی تفاوت های اساسی وجود دارد، چه از نظر روش عمل، چه از نظر زمان لازم برای تکمیل فرآیند ایمپلنت دندان، چه از نظر مزایا و معایب. برجسته ترین تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال و معمولی شامل موارد زیر است:

ایمپلنت های دیجیتالی نیازی به جراحی های پیچیده و دردناک ندارند.
ایمپلنت های فوری با پیشرفت روزافزون تکنیک های دندانپزشکی گسترش چشمگیری پیدا کرده اند.
جراحی سنتی کاشت دندان در چندین جلسه انجام می شود که ممکن است شامل دو عمل جراحی و بخیه زدن برش جراحی با لثه باشد.
ایمپلنت های فوری دندان پس از کشیدن دندان های آسیب دیده در همان روز انجام می شود
برعکس ایمپلنت های معمولی که درمان دندان در آن حداقل در سه ماه انجام می شود.
مراحل کاشت دندان به روش ایمپلنت دیجیتالی برخلاف ایمپلنت های دندانی سنتی، که ماه ها طول می کشد با سرعت انجام می شوند.

درصورتی که تمایل به انجام ایمپلنت دیجیتال در اصفهان دارید می توایند به مطب دکتر عاطفت متخصص ایمپلنت در اصفهان واقع در أصفهان خیابان توحید مراجعه کنید

آیا ایمپلنت مادام العمر است؟

نسبت به روش‌های دیگر جایگزین کردن دندان های از دست رفته مانند مینی ایمپلنت، دندانهای مصنوعی یا بریج دندانی می‌توان گفت که کاشت دندان به روش ایمپلنت طول عمر بیشتری دارد و تقریباً یک روش دائمی و مادام العمر است. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم است و بسیار مقاوم است. معمولاً این پایه ها تا آخر عمر بدون هیچ مشکلی در فک بیمار باقی می مانند. همچنین درصد موفقیت بالای کاشت ایمپلنت (حدود ۹۸ درصد) نشان می دهد که امکان طول عمر ایمپلنت دندان بسیار بالا است.

اکثر دندانپزشکان بر این باورند که ایمپلنت های دندانی می توانند بیش از ۲۵ سال با موفقیت در استخوان فک بیمار دوام بیاورند.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست