عمل لاغری صورت

عمل لاغری صورت

خیلی از افرادی که صورت تپل دارند به دنبال شیوه‌های مختلف لاغر کردن صورت خود هستند. به همین خاطر رژیم غذایی مختلف، ورزش‌های موضعی مناسب برای آب کردن صورت را انتخاب می‌کنند. اما یک راه دیگر هم وجود دارد و آن جراحی است. با جراحی به صورت دائمی می‌توانید چربی اضافه صورت را بردارید و چهره‌ی لاغری داشته باشید.

علت چاقی صورت چیست؟

پیش از پرداختن به راه‌های لاغر کردن صورت بهتر است با علت‌های چاقی صورت آشنا شویم:

  • ژنتیک: برخی از افراد به دلایل ارثی، ظاهری گونه یا لپ تپل دارند. این عامل را نمی‌توان تغییر داد و فقط باید از راه‌های لاغر کردن صورت استفاده کرد.
  • رژیم غذایی نامناسب: رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات و نمک باعث ایجاد پف روی صورت می‌شود. هم چنین کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها هم باعث چاقی موضعی در صورت می‌شود. یکی دیگر از مواردی که در رژیم غذایی اهمیت دارد مصرف میزان کافی آب است، زیرا کم آبی در بدن موجب فعال شدن مکانیسم‌هایی می‌شود که سعی می‌کند آب را در بدن ذخیره کند و به این ترتیب صورت پف می‌کند.
  • مصرف مشروبات الکی: نوشیدنی‌های الکلی باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و به همین خاطر به بدن فشار می‌آید که آب را در بدن جمع کند. پس صورت و بدن حالت پف کرده به خود می‌گیرد.
  • کم خوابی: خواب کم به دلیل این‌که عضلات را ضعیف و شل می‌کند به چهره، حالت پف کرده و چاق می‌دهد.

علت های چاقی صورت

در مواردی که علت چاقی صورت سبک زندگی و رژیم غذایی است با اصلاح آن می‌توان صورت را لاغر کرد. اما در موارد دیگر می‌توانید از عمل لاغری صورت استفاده کنید.

آشنایی با روش‌های مختلف عمل لاغری صورت

کسانی که گونه‌ها یا لپ آویزان دارند می‌توانند از شیوه‌های مختلف عمل لاغری صورت استفاده کنند.

تخلیه چربی دهانی یا بوکال

یکی از شیوه‌های لاغرکردن صورت با چربی تخلیه چربی دهانی است. کسانی که در اثر  اضافه وزن یا به دلایل ژنتیکی گونه‌های آویزان دارند می‌توانند با این شیوه چربی‌ اضافه صورت را خارج کنند و گونه و لپ را لاغر کنند. هیچ محدودیتی برای مردان و زنان برای انجام این عمل وجود ندارد اما بهتر است افراد بالای ۱۸ سال آن را انجام دهند.

لاغری صورت با تخلیه چربی دهانی

شیوه‌ی عمل به این صورت است که بعد از بیهوشی یک برش به حالت وی روی لپ از داخل دهان  ایجاد می‌شود و چربی اضافه تخلیه می‌شود. در نهایت از بخیه‌های قابل جذب برای بستن برش استفاده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از حذف چربی صورت با بوکال شامل چه مواردی است؟

مراقبت های بعد از عمل لاغری صورت با بوکال عبارت است از:

  • طی ۲۴ ساعت اول بعد از عمل باید رژیم غذایی مایع استفاده شود و تا حد امکان از غذاها و نوشیدنی‌های داغ استفاده نشود.
  • به مدت یک هفته بعد از عمل باید از غذاهای نرم استفاده شود و از جویدن غذا پرهیز شود.

لیپوساکشن صورت

یکی دیگر از شیوه‌های مناسب برای لاغرکردن صورت استفاده از عمل لیپوساکشن صورت است. کسانی که زیر چانه و فک، چربی اضافه دارند یا به اصطلاحی غبغب دارند می‌توانند از این جراحی لاغری صورت استفاده کنند. شیوه‌ی انجام عمل به این صورت است که که فرد تحت بی‌هوشی عمومی یا بیهوشی موضعی قرار می‌گیرد. سپس برش‌های ریزی در محل انباشته شدن چربی زده می‌شود و کانول وارد این قسمت‌ها می‌شود.

 

لیپوساکشن صورت

چربی تجزیه شده از طریق کانول تخلیه می‌شود. بعد از پایان جراحی نیز با بخیه محل برش دوخته می‌شود و یک پوشش محافظ روی صورت قرار می‌گیرد تا شرایط فرد کمی بهتر شود.

پزشکان از تکنولوژی‌های جدید لیپوساکشن با اولتراسند، لیزر و لیپوساکشن با آب هم برای لاغری صورت استفاده می‌کنند. اما این شیوه کمی روند کار را کند می‌کند.

مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن صورت شامل چه مواردی است؟

بعد از انجام لیپوساکشن برای لاغری صورت باید به دستورالعمل های زیر توجه کنید:

  • درصورتی که بعد از لیپوساکشن درد و ناراحتی داشته باشید می‌توانید از داروهای بدون نسخه مسکن استفاده کنید یا از پزشک بخواهید داروی مسکن تجویز کند.
  • برای این‌که روند بهبودی سریع تر اتفاق بیفتد بهتر است روی زخم را با یک پارچه یا روسری ببندید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیپوساکشن هستند؟

بهتر است کسانی لیپوساکشن انجام دهند که بعد از عمل لاغری صورت می‌توانند سبک زندگی سالم داشته باشند. زیرا در اثر چاقی بعد از عمل پوست کشیده می‌شود و مجدداً همان ظاهر نامطلوب قبلی ایجاد می‌شود. هم چنین سیگار کشیدن یا مصرف الکل هم می‌تواند با تاثیر منفی که بر خاصیت ارتجاعی پوست دارد موجب ایجاد چین و چروک و  ایجاد عارضه روی پوست شود.

عمل لاغری صورت با مزوتراپی

مزوتراپی یکی از شیوه‌های لاغری صورت است. در این شیوه محلول و داروهای گیاهی به پوست تزریق می‌شود و از این طریق چربی اضافه صورت از بین می‌رود. برای اینکه در این فرایند پوست شل و افتاده نشود و از داروهایی برای افزایش کلاژن سازی استفاده می‌شود. هم چنین توصیه می‌شود فرد متقاضی مزوتراپی لاغری از مکمل‌های خوراکی نیز استفاده کند.

عمل لاغری صورت با مزوتراپی

در ادامه مطب ۳۶۵ لیست پزشکان باتجربه برای عمل لاغری در شهرهای مختلف را آورده است:

کدام روش لاغری صورت برای من مناسب‌تر است؟

روش‌های مختلفی برای لاغر کردن صورت وجود دارد. اما انتخاب بهترین روش بستگی به نظر جراح دارد. جراح نیز برای تعیین این مورد به وضعیت آناتومی صورت دقت می‌کند و با توجه به آن روش مناسب را به فرد متقاضی جراحی پیشنهاد می‌دهد.

عوارض عمل لاغری صورت چیست؟

بخشی از عوارض عمل‌های لاغری صورت طبیعی است و بعد از چند روز از بین می‌رود. به طور مثال اگر بعد از عمل پوست دچار کبودی، تورم یا التهاب شود جای نگرانی وجود ندارد و این عارضه خود به خود از بین می‌رود.

اما اگر پزشک تخصص کافی نداشته باشد و سهل انگاری کند ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد شود. مثلا چربی از سطح پوست وارد جریان خون شود و خطراتی را ایجاد کند.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست