لاغری موضعی با دستگاه

لاغری موضعی با دستگاه یکی ازروش‌های پرکاربرد لاغری دراصفهان است. چاقی امروزه دغدغه اکثر افراد است بنابراین امروزه افراد زیادی درگیر روش های لاغری هستند. لاغری موضعی با دستگاه یکی از روش های پرکاربرد برای درمان سلولیت و لاغری سریع شکم است.

در این مقاله با انواع دستگاه های لاغری موضعی آشنا خواهید شد با ما همراه باشید.

انواع دستگاه های لاغری موضعی با لیزر

در ادامه انواع دستگاه های لاغری موضعی بالیزر را برای شما نام می بریم:

 دستگاه لاغری با لیزر لیپولیز

بهترین روش لاغری موضعی، لاغری با لیزر لیپولیز است. این لیزر جزء دسته لیزرهای بی خطر و کم‌تهاجمی محسوب می شود که با انجام ساکشن چربی، فرد به اندام متناسب خود دست می یابد. این روش از جراحی‌های زیبایی شناخته شده است. لیپو یعنی شکستن سلول‌های چربی که روش‌های متفاوتی دارد. در لیزر لیپولیز از فیبر نور لیزر به داخل بافت چربی استفاده شده است. در اثر تابش اشعه لیزر چربی‌ به صورت نیمه مایع در آمده و به راحتی جذب بدن یا از بدن خارج می شود.

این روش برای از بین بردن چربی‌های شکم، پهلوها، پشت، ران داخلی و ران‌های خارجی و زیر چانه استفاده می‌شود و با استفاده از آن چربی کاهش می‌یابد. کسانی که دارای چربی زیادی هستند با این درمان نتیجه‌ خوبی دریافت نمی‌کنند.

دستگاه لاغری موضعی با لیپولیز

فواید لاغری موضعی با لیپو لیزر

فواید این روش لاغری عبارت است از:

  • این عمل سرپایی و کمتر ار ۲ ساعت طول می‌کشد.
  • دوره‌ی بهبودی آن بسیار کوتاه است.
  • باعث خون ریزی نمی‌شود.
  • چربی‌های سرسخت با این روش درمان می‌شوند.
  • در یک جلسه چند قسمت از بدن را می توان حذف چربی کرد.
  • چربی‌های بدن به روش طبیعی از بین می روند.
  • لیزر لیپولیزر شکم، ظاهر شکم را زیبا کرده است.
  • توسط این روش سایز کمر و لگن کاهش یافته است.
  •  لیزر لیپولیز یکی از روش های درمان سلولیت است.
  • افتادگی پوست بعد از لیزر وجود ندارد.

لیزر لیپولیز، با حذف چربی های زیر پوستی و انتقال تشعشات زیر پوستی، باعث تولید کلاژن در پوست و در نتیجه سفت شدن پوست می‌شود.

کدام نواحی توسط لیزر لیپولیز از بین می رود؟

غبغب، سینه مردان، بازوها، ران‌ها، صورت، باسن و چربی‌های ناشی از زایمان و بقیه نواحی توسط این روش از بین می روند. توسط دو یا یک سوراخ کوچک به قطر یک یا دو میلی‌متر با استفاده از ابزاری بنام میکرو کانولا، نیروی معینی به چربی‌ وارد شده است و چربی‌ها خورد شده و به علت واکنش های متابولیسمی بدن به طور طبیعی و به مرور چربی های شکسته شده از بدن خارج می‌شوند.

عوارض لاغری با روش لیزر لیپولیز

هیچ روش درمان زیبایی بدون عوارض نخواهد بود. عوارض بسیار جزئی مانند تورم خفیف، درد و کبودی ایجاد می شود که به مرور برطرف می شود. بعد از لیپولیز، از محل لیزر که سوراخ شده است به خوبی مراقبت می‌شود تا دچار عفونت نشود.

اگر بعد از کاهش سایز رژیم غذایی مناسب نداشته باشید دوباره افزایش سایز خواهید داشت و مناطق دیگر درگیر افزایش سایز می شوند. احتمال سوختگی پوست و آسیب‌های دیگر نیز در این روش وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض لاغری با لیزر مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

افراد مناسب‌ برای لیزر لیپولیز

با توجه به اینکه چربی مقدارش در افراد متفاوت و در نواحی بدن بسیار متغییر است، لاغری موضعی با لیزر لیپولیز برای افرادی که زیر پوستشان یک تا ۶ سانتی‌متر چربی دارند بسیار مناسب است.

این افراد گزینه مناسبی برای لیزر لیپولیز هستند اما برای افرادی با چربی کمتر یا بیشتر از این مقدار، روش مناسب و درستی نیست. در کل افراد زیر می توانند از لیزر لیپولیزر برای لاغری استفاده کنند:

  • افرادی که چربی اضافی در بخش‌هایی از بدن دارند که با ورزش از بین نمی رود.
  • بانوانی که قصد بارداری دارند و باید چربی‌های اضافی خود را از دست بدهند.
  • افرادی که از شکل ظاهری خود راضی نیستید.
  • کسانی که قصد کاهش سایز دور کمر خود را دارند.
  • افرادی که رژیم لاغری داشتند و موفق به از دست دادن چربی‌های اضافه نشدند.
  • برای سینه بزرگ مردان، لاغری صورت و غبغب، لاغری موضعی شکم، لاغری موضعی ران ها موثر است.

۲. دستگاه لاغری هایفولیپولیز

دستگاهی به نام لیپوسونیک چربی‌های انباشته شده و اضافی را برداشته و باعث کاهش سایز دور کمر می شود. این روش بدون جراحی است و عوارض جانبی برای فرد به دنبال ندارد.

در این روش از تکنولوژی موجود در سونوگرافی استفاده شده که باعث مرگ سلول‌های چربی می شود. در عمق ۱ تا ۲ سانتی متری زیر پوست امواجی را برای لاغری موضعی با لیزر وارد کرده اند ولی روی سطح پوست آسیبی مانند سوزش و سوختگی ایجاد نخواهد شد.

با ورود امواج فراصوت در ناحیه پر از چربی بدن، در هر جلسه ۳ تا ۵ سانتی متر در حدود بیش از یک سایز، فرد کاهش سایز و چربی را تجربه خواهد کرد.

لاغری موضعی با هایفو لیپولیز

افراد مناسب برای لاغری با هایفو لیپولیز

لاغری با لیزر برای بانوان و آقایان مناسب است اما برای کسانی که بیماری خاص دارند توصیه نمی‌شود. این روش برای افرادی عالی است که در ناحیه شکم و پهلوها تمایل به حذف چربی‌های اضافی خود دارند. البته از این روش برای لاغری ران نیز استفاده می شود.

در افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از ۳۰ باشد این روش مناسب است. سه ماه بعد از این روش کاهش سایز ۳ الی ۵ سانتی‌متری نشان داده می‌شود. دو هفته پس از انجام این روش کاهش سایز مشاهده می‌شود. ۶ ماه تا نتیجه کامل زمان نیاز است.

لاغری موضعی با اولترا کویتیشن

۳. دستگاه لاغری اولترا کویتیشن

این روش مانند سونوگرافی است که در آن از امواج با فرکانس پایین و شدت بالا، برای لاغری موضعی استفاده می شود و برای از بین بردن چربی‌های انباشته شده مانند پهلوها، باسن، زانوهای داخلی، سینه مردان و شکم به کار می رود.

در این روش علاوه بر سوختن بافت چربی، بافت‌هایی نظیر بافت‌های ماهیچه‌ای یا عصبی هم تحت تاثیر امواج قرار می گیرند حتی گاهی چربی‌های آزاد شده وارد جریان خون می شوند.

لاغری موضعی با اولترا کویتیشن

۴.لاغری با لیزر رادیو فرکانسی یا آر آف

این روش که به RF معروف است با گرم شدن سلول‌های چربی را شکسته و اسیدهای چرب آزاد شده و وارد سیستم لنفاوی می شود در نتیجه بافت‌های چربی کوچک شده و کاهش سایز و لاغری برای فرد در پیش دارد. این روش برای درمان شلی و افتادگی پوست ناشی از چاقی مناسب است.

یکی ازجدیدترین دستگاه های لاغری موضعی رادیوفرکوئنسی آر اف مونو پولار میداس است. دراین دستگاه با تحویل انرژی کنترل شده به ناحیه های دارای چربی موضعی،حرارتی عمقی داخل سلول های چربی ایجاد می شود.

به این ترتیب سلول‌های مزاحم از بین می رود. از این دستگاه می‌توان برای تمامی نواحی بدن استفاده کرد. انرژی دستگاه آر اف درعمق بیشتری ازپوست نفوذ می کند و برلایه های درم و زیرپوستی اثرگذار است. با این دستگاه پوست کشیده و سفت می‌شود و ساختاربافت زیرین آن بهبود می یابد.

رادیوفرکانسی دستگاهی جدید برای لاغری موضعی بدن است.با بهره گیری از تکنولوژی های کنونی دستگاه RF انتظار می رود اکثربیماران بهبودی جزئی را در تون پوست خود تجربه کنند.استفاده از این دستگاه عوارضی ندارد و دوران نقاهت آن بسیارکوتاه است.اگر با ورزش و رژیم های لاغری مختلف موفق به کاهش وزن نشده اید می توانید از دستگاه های لاغری استفاده کنید.

اندکی قبل از شروع درمان روی پوست کرم بی حسی موضعی زده می شود تاپوست به طورجزئی بی حس شود.قبل از شروع درمان این کرم بی حسی باالکل از روی پوست پاک می شود.لاغری موضعی با دستگاه آر اف معمولا با استفاذه از ترکیبی از امواج رادیویی دو قطبی و تک قطبی روی ناحیه موردنظرانجام می شود تا حرارت موردنظر دربازه ایمن درمان به دست آید.

بسته به این که از چه دستگاهی استفاده می کنید دکتر لاغری دستگاه را روی ناحیه موردنظر می کشد تا دستگاه دقیق تر روی بدن هدایت شودوانرژی آن به تمام نقاط موردنظر تحویل داده می شود.بدین صورت انرژی دستگاه به طور یکنواخت به تمام نقاط می رسد.کرم،ژل،روغن روان کننده پوست بین هندپیس دستگاه و لایه‌های سطحی پوست مانند یک مانع عمل کند و کمک می کندپوست ساییده نشود.

درمرحله بعد متخصص می تواند درمان را شروع کند.در طول درمان سلول های چربی لایه چربی گرم می شود.این بافت پیونی انرژی را به صورت لیپید (چربی) ذخیره می‌کند و عمدتا از آدیپوسیت تشکیل شده است.حرارت دستگاه آر اف آدیپوسیت‌ها را وادار به آزاد کردن اسیدهای چرب در سیستم لنفاوی می‌کند تا سیستم لنفاوی در مرحله بعد آنها را از بدن دفع کند. آدیپوسیت‌ها پس از آزاد کردن اسیدهای چرب کوچک می‌شوند. به این ترتیب تناسب دلخواه به دست می‌آید.

پس از اتمام درمان ژل یا لوسیون خنک کننده یا کمپرس سرد روی پوست گذاشته می‌شود. بعضی دستگاه‌ها برای محافظت از پوست در برابر گرما، مجهز به مکانیسم خنک کننده داخلی هستند تا درمان راحت‌تر شود.

لاغری با لیزر رادیو فرکانسی یا آر آف

مزایای دستگاه لاغری موضعی آر اف

یکی از مزایای دستگاه لاغری موضعی آراف این است که با ارسال انرژی و هدف قرار دادن کلاژن پوست را می کشدو سفت می کند. برنامه درمانی دستگاه آر اف باهدف فرم دهی به بدن و لاغری موضعی ناحیه‌هایی مانند صورت و گردن، بالای بازوها، شکم، ران، باسن، لگن، زانو، ساق پا، مچ پا و سینه آقایان طراحی می‌شود. از این دستگاه می توان برای پوست های مختلف استفاده کرد و نیازی به جراحی ندارد.

متقاضیان دستگاه لاغری موضعی آر اف

اشخاص زیر می توانند از دستگاه آر اف برای لاغری موضعی استفاده کنند:

  • افرادی که می خواهند بدنی مناسب ترداشته باشند.
  • افرادی که می خواهند چربی های اضافه خود را از بین ببرند.
  • افرادی که می خواهندمشکل سلولیت خود را رفع کنند.
  • بیمار از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشد.
  • بیمار هیچ گونه عفونت یا بیماری پوستی درناحیه درمان نداشته باشد.

افرادی که از سلامت عمومی مناسبی برخوردار نیستند و درناحیه درمان عفونت یا بیماری پوستی دارند نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند. لاغری با دستگاه آر اف به بیماران مبتلا به اختلال حسی پوست توصیه نمی‌شود، چون در این حالت بیمار نمی‌تواند ناراحتی و حس خود را در طول درمان به خوبی گزارش دهد و به این ترتیب احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد.

بهتر است اگرباردارید لاغری با آراف را بعد از زایمان انجام دهید.علاوه برموارد گفته شده بیمارانی که در بدن دستگاه‌های الکتریکی مانند پیس میکر (ضربان‌ساز قلب) یا پروتزهای فلزی، مانند صفحه‌های دندانی، دریچه‌های قلب یا مفصل‌های ران فلزی مصنوعی دارند، نمی‌توانند تحت درمان با دستگاه RF قرار بگیرند،زیرا جریان یافتن انرژی RFدر بدن بادستگاه های داخل بدن تداخل ایجاد می کند یا پروتز ها راگرم می کند و سلامت بیمار به خطر می افتد.

عوارض لاغری با رادیو فرکانسی یا آر آف

این روش هم عوارض خودش را دارد همان طور که می دانید درمان های زیبایی بدون عوارض نیست. عوارض جانبی لاغری با آر اف زیاد شایع نیست. این روش قرمزی، کبودی و التهابات ایجاد کرده اما پس از چند روز آثارش از بین خواهد رفت. لاغری با لیزر در پوست برخی افراد البته ناحیه تحت درمان تو رفتگی‌ و حساسیت ایجاد کرده است. خشکی پوست در منطقه درمان ایجاد شده است که با مرطوب کردن پوست به رفع خشکی پوست کمک می‌کند.

اقدامات لازم برای قبل و بعد از لاغری موضعی با دستگاه آر اف

  • بهتر است دو تا سه روز قبل و بعد از هر جلسه لاغری موضعی از سیگار کشیدن و خوردن الکل خودداری کنید.
  • قبل و بعد از هر جلسه درمانی، ورزش سنگین و تحرک زیاد نداشته باشید.
  • روزانه آب زیادی بنوشید.
  • از آسپرین، دارو های ضد التهاب تا حد امکان دوری کنید.
  • از ژل‌، کرم‌ یا لوسیون‌ تسکین دهنده برای تسکین ناحیه تحت درمان استفاده کنید.
  • قرار دادن کمپرس یخ روی ناحیه تحت درمان

تعداد و فواصل درمانی جلسات آر اف

از هر دستگاهی که برای لاغری موضعی آر اف استفاده می شود باید درمان ماهی یک بار انجام شود تا نتیجه مطلوب به دست آید. پزشک متخصص باتوجه به نیاز بیمار، درمانی مناسب را برنامه ریزی کرده و در اختیار متقاضی لاغری موضعی قرار می دهد.

هزینه هر جلسه RF لاغری

هزینه لاغری موضعی با آر اف باتوجه به وضعیت بدن، حجم چربی ناحیه درمان و تعداد جلسات لازم برای اینکه فرد به نتیجه دلخواه برسد، تعرفه ها، دستمزد پزشک و خدمات کلینیک متفاوت است.

۵. لاغری با لیزر استرابری

افرادی که تمایل به روش‌های جراحی و لیپوساکشن ندارند از لاغری با لیزر کم توان بهره می‌برند و معمولا در همان جلسات اولیه تغییراتی را در بدن احساس می‌کنند. لاغری با لیزر استرابری برای چربی شکم، پهلو، ران و زیر چانه مناسب است. در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش تا ۱۰ کیلوگرم در ماه کاهش وزن ایجاد می شود. لیزر سرد بین ۹ تا ۱۳ میلی متر وارد پوست شده است و بدون آسیب رساندن به بقیه سلول‌ها، سلول‌های چربی را از بین می برد. این روش همراه با رژیم غذایی سالم، لاغری را به همراه دارد.

لاغری موضعی با لیزر استرابری

لیزر استرابری به صورت کمربندی ساخته شده است که در کنار یکدیگر روی شکم یا ناحیه چاق قرار می گیرند. امواج به بافت چربی وارد شده و به مرور باعث کاهش سایز و کاهش چربی می شوند.

با حداقل ۱۰ دقیقه قرار دادن این کمربند بر روی موضع چاق اثر آن را مشاهده می کنید حتی گاهی ممکن است تا ۲۰ دقیقه یا بیشتر زمان لازم باشد. نتیجه لاغری با لیزر استرابری در همان جلسه دیده می شود و پس از اتمام لیزر استرابری، سایز اندازه‌گیری می شود و شما کاهش سایز خود را مشاهده خواهید کرد. برای لاغری با لیزر استرابری باید جلسات متعددی صرف شود و همراهش باید فعالیت بدنی، ورزش و رژیم غذایی توسط پزشک تجویز شود.

تعداد جلسات لیزر استرابری

برای لاغری موضعی با لیزر استرابری ۸ جلسه ۳۰ یا ۴۵ دقیقه ای و دو مرتبه در هفته نیاز است. بعد از لیزر پیاده روی ضروری است یا حتی  از تردمیل باید استفاده شود. در کنار این روش یک رژیم غذایی یک ماهه به فرد داده می شود.

برای انجام امور لاغری با دستگاه ها بصورت موضعی می‌توانید به صفحه متخصصین زیبایی پوست و مو اصفهان مراجعه کنید و پزشک هایی که بصورت تخصصی کار لاغری با انواع دستگاه را انجام می دهند، اطلاعات لازم را بدست می آورید.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مقالات

آخرین مصاحبه ها

فهرست